Klik Klik

Friday, September 23, 2011

Cepatnye dah 15minggu. Next week dh 4bulan (bila la sickness nih nk hilang zzz). Perut dh nmpak? Perut tu mmg semulajadik ade tayar beskal so mmg love handle tu aje la yg obvious haha. Semlm check up dgn Dr. Seri. Alhamdulillah everything went well on the Down Syndrome test. Almost 10mins Dr. Seri explained includes the Edward's Syndrome & satu lagik ape ntah xingat. Adoii mnguap okeh sbb xpaham haha. But at the age of 33 my risk 1:500 tp for baby (thru test) 1:7600 Dr. Seri cakap mmg jauhh sgt & low risk. Syukur Alhamdulillah. 

Tapi official weight at 58.2kg mmg xsuka! apesal nk naik smpai 2kgs?? Dah la xlalu nk makan time bulan pose, time raya pon ckp psl mkn cam gelojoh sgt tp mkn nye takde le selera sgt eeii geram. To be frank aku xkesah sgt kalu nk naik bagai dipam2 pon tp biarlah selera makan tu selari dgn badannye. Ini perut tadak tp peha amboii kalah Beyonce.

Anyway, Dr. Seri dok excited sgt psl nk tgk jantina (erk?) tp yg lucu baby kecik dok nyorok bwh placenta haha. 



Pandai tgk dak? tu the best shot dh tu. Gambo dr tepi.
Baby kecik dok tgh melepak smbil tgn kt atas.

Aritu baca kat mags Mami Baby ade quote : Walaupon ibu mengandung tu xsukak time 9bln mengandung xsemestinye tak suka nk jadik ibu (lebeh kurang gitu la ayatnye sori aku nih bukannye pandai sgt nk karang ayat). Sebenarnye itu la situasi aku. Walaupon previous pregnancy aku tak alami morning sickness seteruk sekarang tp sbb aku ade IBS aku mmg xsuka nk lalui keadaan pening, muntah, loya, angin bagai. Kalu rajin pi la google ape simptom atau kesan IBS nih, mmg jgn la nk doa mintak haha. 

Sekarang nih Alhamdulillah aku dh sihat sikit. Sembahyang pn dh boleh berdiri (walaupn badan berangin & asik nk muntah smpai skang) aku dh boleh la nk mkn kenkadang berselera juga. Bau2an masih kuat tp bleh tahan la kan. Ari selasa lepas aku saja xmo kuar umah, malas so aku sedikit2 kemas umah abis mlmnye perut aku keras, pinggang & badan sakit smpai ke pagi. Hamboii manja!. Dr. Seri kata kalu baby mengeras (selain aktiviti dia yg hyper tuh), itu juga ade lah kesan dr aktiviti berat yg ibu mengandung itu lakukan. Haiii.. masukkn baju dlm mesin basuh pn aktivit berat ke.. mmg aku manja haha

Tapi aku nk tambah note disini, pregnancy kali ini Papi lebih prihatin! wow suka! mmg pelik kalu aku ckp aku xsuka previous pregnancy sbb bg aku Papi xcukup concern. Memang betol pon. Dalam pada excited nk dpt anak, Papi tak berapa paham betapa huru hara nye fizikal & mental ibu mengandung. Dia kena sdr baru percaya, cth: kalu pg mesjid aku la yg carry Sami smbil sembahyang tp bila aku paksa dia take over baru dia tau sendiri la senang ke susah (takde le aku ckp susah nk carry anak time sembahyang tp lebih mudah kalu smbahyang sdr tnpa gangguan). 

Now dia yg paksa2 buat fisio lagik, aku dh malas sbb kena bayo sdr (walaupon aku xbayo tp aku rasa cm besh aje kalu duit tu Papi bg kat aku buat soping haha). Bila2 masa diperlukan Papi selalu attend aku cpt2 & melayan Sami smpai Sami pon dh mau ikut dia skang nih. Suka Suka. Aku skang nih mmg takde rasa ape sgt, tapi sgt tak sabar nk hilangnye sickness ni iye lah. Sumpah aku xbleh concentrate dgn baby kecik psl nih. Memula aku rasa aku mengada tp bila aku push diri sdr utk buat itu ini akibatnye aku yg merana so aku nk relaxs2 aje smpai 9bln haha

Difikir2.. baru aku sedar..

first pregnancy aku rasa aku kuat lagik tp tail bone aku bengkak smpai sekarang (post natal prob) & aku buat minor surgery kt wrist kanan time Sami baru 8mth, tu pon dh sakit since dlm pantang (post natal gak). Alhamdulillah walaupon aku amik epidural aku xdek le sakit blkgh cam yg diwar2kan oleh org tuh. 

Diharap... 

Kali ini Allah kurniakan aku kesihatan yg terbaek lah.

High respek kepada ibu2/isteri2 yg nk mengandung berkali2. Anak tu anugerah Allah tp aku doa semoga Allah kurniakan anak yg cukup utk aku jaga aje. Seorang suami & 2 org anak rasa sudah cukup sgt la utk aku yg lemah ini. kadang2 dari segi material boleh bagi tapi dari segi layanan kasih sayang kalu aku xmampu alangkah sedihnye. Takkan aku nk pandang anak aku smbil baring kat katil aje sbb sakit pinggang. Ye dak? hehe alasan org xlarat

Tengkiu Allah

0 hottie:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.