Klik Klik

Tuesday, March 1, 2011

Ini adalah entry gossip

caller: skin, ingat tak siti opismate ina dulu?
receiver: ermmm errrr ingt2 lupa la, takleh recall la muka dia
caller: ala skin tau kan caller ade face memori nih.. caller terserempak dgn dia tadi
receiver: okkk.. nih yg kecik2 muda dr kita, ermm pakai tudung ermm kan? (masih tak ingat sbnrnye)  napa dgn dia?
caller: dia dh jadi pengkid skang..


haaaa.......(tak perlu sambung cerita lepas ayat itu, ini gossip teladan bukan skandal fitnah)


tujuan caller mmberitahu receiver kerana caller agak terperanjat walaupon tak berapa heran dgn kebarangkalian keadaan itu berlaku. tapi receiver mmg ternganga lah kerana bila dikenang2 kembali siti yg dimaksudkan itu ialah seorang yang

1. berpelajaran (ade diploma ke degree gitu), berkerjaya (berjawatan engineer ke gitu)
2. ada personaliti, berpendirian (kerana siti pernah melepak bersama dgn receiver dan receiver boleh menkategorikan siti di dalam golongan leadership bukan follower)
3. islam dan bertudung (maknenye siti juga didapati tidak pernah meninggalkan sembahyang, puasa dan sering kali mengkondem menasihati kawan2nye)
4. pada masa sekarang siti pastinye sudah berumur dlm lingkungan 29-31thn
5. pada masa dulu semasa siti melepak bersama receiver dia mempunyai boifren dan bertunang juga


dan jika dikenang2 kembali, receiver sebenarnye tidak berapa menyukai siti kerana receiver mendapati siti suka belagak orangnye, harga diri nya begitu tinggi sehingga kadang2 siti memandang rendah pada kawan2nya. siti seringkali memberi komentar yg tidak menyelerakan seakan dirinya itu benar belaka. 

dan apabila receiver mendgr kabar berita ini, receiver berasa simpati kerana
1. siti mungkin sudah konpius dgn orientasi dirinya
2. siti juga sudah tidak bertudung, melepak bersama rakan se-pengkidnya, bersama minah2 jambu (korg perasan tak minah jambu selalu dgn pengkid, org lelaki selalu tak paham napa minah jambu nak kat pengkid, aku paham aje. pengkid seorang wanita, dia mmg memahami wanita. period)
3. bahagia kah siti sekarang?


terus terang. aku mempunyai kawan yg bercouple dgn pengkid. aka nya kawan aku nih lesbian. sejak azali. aku rasa dia juga bi-sex. byk kali juga dia bercerita kepada ku yg dia hanya memilih pengkid atas dasar selera nafsunye. bermakna dia bukanlah dtg dr keluarga yg penuh duka lara, pernah didera atau kecewa dgn lelaki. bermakna dia mmg mengalami masalah selera nafsu atau identiti dia. 

ape yg pernah aku ckp kt kawan aku nih ialah

1. Ingat Allah
2. leave your partner! get help!! get professional help!


pada dasarnya dia sedar akan keadaan beliau tapi tidak mampu berubah. jadik aku suh aje dia carik bantuan. lebih2 lagik dia bukan dpt pengkid yg baik. dia dpt pengkid yg super jeles as a partner siap pernah kena pukul (serius hidup aku penuh dgn drama), dan mungkin dia malu, segan atau tidak mahu aku masuk campur, situasi itu tidak pernah lagik diungkitkan dan skang pon jarang sungguh la kitorg bertanya kabar. iye lah sebok dgn hal masing2 (konon)


semoga kita dijauhkan dgn perkara2 spt itu ya. wat say u?

4 hottie:

Biqque said...

weh! aritu aku nampak dia kat weld siut! pakai tudung, masih mcm dulu, ok jer! tapi aku tak tegur dia la sbb aku tatau nak cite pe :D

Ely Hasrul said...

aku pelik la ko dgn elly bleh cam muka org ek? aku sumpah dh xingattt hahahhahah..

HaninFarshid said...

insyaAllah when she found her true love....mungkin dier akan berubah ;)

Ely Hasrul said...

true love tu hopefuli dgn Allah la kan? wish her the best lah

p/s - hanin, hubby dh balik sini yek? hahah sure hepi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.