Klik Klik

Saturday, March 5, 2011

Semalam kitorg spend almost 3hours only to shop some groceries! gila lama! penat sungguh. Papi wanted to cook beef stew (menu available kat Pack Me Love soon) and we reached home around 6pm gitu. Time punggah barang dpn lift, terserempak la dgn jiran2..

Nathan (jiran sblh rumah) (indian who had Japan wife)

'oh korang beli mineral? napa tak pasang filter mcm rumah aku tu je.. senang' he's a really nice and rich jiran who will not speak english with us, setahu aku dia arkitek dan penah dgr org panggil dia Dr. Nathan. err xtau tp dia kayas arrr rumah byk tp dia suka duk kt kondo nih.

'tak la.. kitorg nk pindah dah.. ' and the boraks continue dlm 5mins patu dia naik atas. kitorg brg byk so kena punggah2 lagik..

then papi pg park and ade sorg lagik jiran, mamat hensem berusia dlm lingkungan 30an, aku xtau nama (ekceli aku tau nama Nathan dgn Abg Zamn aje, jiran lain main tegur kenal muka aje hahahhaa)

Time nih mamat tuh dh tekan lift sambil memegang beer 3 tins. Aku dok bising2 kat Sami samada dia nk duk kt stroller lama dia (yes skang bwk stroller supaya senang xyah carry dia hehe, bese la anak bila dh beso sket malas nk jalan, dulu nak sgt berjalan kan..) Sami terus aje cuba melompat ke dlm stroller bila aku ckp aku nk letak brg dlm stroller dia.... elok aje aku menoleh nk luruh jantung sbb stroller Sami dh xbalance

Belum sempat pegang, mamat yg tunggu lift tu terus tlg pegangkn stroller tuh.. aku dh start mbebel haha

'biasa la nih budak2.anak saya laki gak, 2 org lagik.. lagi laaa.' mamat hensem tu ckp dgn gaya relaxs.. aku agak pelik sbb mamat tu ekceli xnmpak la mcm dh ade anak

'adoii tu la dh xtahan nih.. xlarat sungguh.. aktif la dia nihh' sedap aje aku mngadu kat dia

'dulu masa anak sorg sama la kitorg, patu bila bini sy bersalin 2 dh ok pulak.. tu kena tambah sorg lagik tu ok la..' nasihat free mamat tu

'oo kire dh dpt 2 jadik neutrala dorg? hahah ooo dh la cukup.. xlarat..' kitorg cam gelak2 ah kire bualan kosong yg mesra.. smbil bercakap tu pintu lift terbuka

Kuarlah sorg budak pg playground, ah so cina tingkat 9 tu buang sampah dan sorg abang dlm lingkungan 40an nk pegi masjid, smbil abang tu kuar, mamat tu nk masuk lift smbil bckp dgn aku.. abang tu nk menuju kt motor dia yg parking bawah tangga terus menoleh balik kt kitorg


'eh biar betol cakap melayu!' smbil jln menoleh kat kitorg dgn muka konpius

'eh betol bang! duk Msia, kena ckp melayu' smbil mamat tu angkat tangan, aku dh tgelak2.. time nih papi dh smpai tpinga2 xpaham..

tau dak muka mamat tu mcm mana, lebeh kurg gambo yg aku google nih..


white male with short blond blue eyes, tapi cam tanned sket. haha selalu nmpak dorg nih esp kalu weekend nite maybe dorg nk g club ke ape cuma tak sangka dia ckp melayu xpelat langsung hahahha.. and yes, tinggi patu body mcm dlm gambo tu hahhaa.. next time aku nk tgk muka dia blk sbb rambut dia kuning sgt and mcm tanned sket. mana tau matsaleh celup haha.. sempat gak aku tgk blk tin beer dia pegang tapi xdpt nk tgk brand ape.

Tu blum jiran yg lain2 lagik.. hehe

6 hottie:

mommychaa said...

ehem hensom nye u...dat guy yg u google tuh...hehehe terkasima i tgk tgn berotot u! i like....

Ely Hasrul said...

haha mamat tu pakai baju tp baju yg muat2 badan, kire agak gitu lah badannye, ekceli bila borak dgn dia baru betol2 tgk muka dia, mmg mat saleh betol lah dgn rmbut blonde mata biru cuma xsngka leh ckp melayu, seb beik xpenha ngumpat kt blkg dia haha

Unknown said...

alamak. hensemnye kak !

Ely Hasrul said...

ezan: real life mamat tuh mmg hensem, ala2 muka baywatch hahaha tp weird lah sbb too matsaleh, too blonde hehe

mommychaa said...

kalo leh ckp malay u ckp i kemsalam hehehe! bkn ape u mengeratkan kasih syg...hehehe!

Ely Hasrul said...

haha kalau jumpa lagik mamat tu nk curik2 amik gambo hamboi haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.