Klik Klik

Tuesday, March 8, 2011

Semalam aku tergesa2 kuar dari Subang Parade. Pertamanye dah lambat, keduanye hari hujan selebat2nye, ketiganye nak kena amik Sami, keempatnye aku lapar belum makan dari pagi. Dari NPE hujan lebat smpai ke Sg. Besi Hiway aku cut masuk Smart Tunnel, aku pasrah kalau jln jamm memandangkan time tu peak hours org dh abis keje

Ramalanku benar belaka

Dari dalam tunnel aku dh nmpak kete beratur secara jemaah, sah jamm. Terdetik dlm hati, samada eksiden atau pokok tumbang. Ku pandang kanan nmpak 2 batang pokok yg sungguh besar kt bus stand RHB telah tombang ke tepi. Weird satu tumbang ke kanan, satu tumbang ke kiri. Langsung tidak memasuki main road. Ku pandang kiri beberapa pokok yg sederhana aje sizenye juga tumbang menyembah jalan, sipi aje masuk main road. Dari jauh sebelum masuk balik tunnel pertama Jln Tun Razak, aku nmpak sayup2 aje beberapa staff bertugas (aku tidak pasti DBKL ataupon Polis) bertungkus lumus berbuat sesuatu kt sebelah parking lot RHB. Ade orang mati kena bunuh kah? atau kena hempap pokok?

Sangkaan ku meleset. Alhamdulillah.

Tapi tadik terbaca di akbar, 30 biji kete musnah tapi bukan total lost dihempap pokok. Tapi aku lalu tadik otw nak visit Mia Maisara, mmg byk la sisa2 pokok dipotong. Aku meneruskan perjalanan yg terhenti2 itu memasuki tunner pertama (ala yg sebelah Indonesian Embassy tuh). 4wheel drive didepan, sukar aku nak tgk ape yg berlaku. Aku kete kecil, dia kete besar. Sah ade sesuatu, tidak pasti mengapa hati aku tidak mahu menganggap ini adelah kadar jamm yg biasa (ye lah, duk KL dh bape lama, aku immune dgn traffic jamm).

20mins.. 30mins.. 40mins.. permandangan ku mula terang (bayang lah 40mins sesak kt dlm tunnel yg pendek itu). Walaupon hujan masih belum berhenti, jam baru menunjukkan pukul 6pm (cis aku dh lambat amik Sami) tapi aku dgn jelasnye nmpak ape yg berlaku


Bravo kepada DBKL. aku xtau pukul bape pokok2 ini sume tumbang tapi mmg cepat lah dorg bekerja. Sambil lalu di tepi staff DBKL yg bekerja lebih masa di dalam cuaca yg tidak memberangsangkan (confirm la sejuk dan penat kan kena tebang pokok cpt2), aku masih nmpak dorg bekerja dgn senyuman dan ghelak ketawa. Sungguh positif.

Kepada mangsa2 kete yg kena hempap tu diharap bersabar. Kepada pekerja2 DBKL dan sukarela termasuk polis traffik tima kasih. Kepada pemandu yg sama2 tersesak kat jalan semalam.. kita serupa...(cont with lagu Headwind Kita Serupa as background music)

0 hottie:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.