Klik Klik

Monday, July 26, 2010

Nak tau mcm mana malasnye aku? hihi, bukan..bukan, nak tau mcm mana tak tahu nye aku nak share cerita thru blog nih? ha carik la entry summary world cup. xjumpak kan? begitu lah teruknya rating penulisan aku. kalu la aku leh curik idea biqque or uncle c. omg! uncle c! cubakla korang baca sekupang.net yg dh lama xupdate tu mmg rasa mcm nak lempang aje penulisnye hahahha..


Tapi bila aku kt kedai nih. kadang2 tgk ragam manusia mmg nak jek aku blog hihi. bukan. bukan la nak gossip ke ape tp aku nih kan PR lebeh jadik aku byk gak la tau cerita customer aku. sangat lah menariks!


Tapi.. (tapi lagik), smlm mmg mbuat aku sayu..


Datang sorg 'budak' ok mmg budak sgt lah aku tgk, ala2 remaja awal 20an gitu. bersama pakwenye. muka dedua mmg mendom aje. muka cam baru bgn tido, mata ala bengkak cam lepas nangis pon ade, muka tak mandi mmg agak tepat, jln dedua tak bermaya sungguh la monyok. rambut nye pula ala kerenteng or cam br lepas mandi tp tak bersikat. tiada bedak dipakai tapi walaupon tidak berkulit putih, muka nye mmg bersih. comel juga adik ini.

Pakwenye pula rambut nak ckp ala mullet bukan tapi mcm gelfren gak la gitu ala tak bersikat. muka comel. sesuai la dedua tu. dua2 kurus! si gelfren super kurus! kurus dari biqque time zaman kegemilangan dia dulu! dressing nye pula ala2 rempit tp cam rempit kelas atasan la. yg gelfren pakai body hugging kaler itam biqque's style juga. sbbkan dia kurus kecik tp xdek la rendah sgt, baju tu tak nampak seksi la, kire ok. pakai skinny jeans hitam juga. si pakwe pon baju itam. ala mcm roy gila2 remaja gayanye. iye betol berjaket itam. tidak pula aku nmpak helmetnye.

Jalan dgn lemah belek baju, kaler pilihan? semestinya hitam.. satu2 dibeleknye...si pakwe setia mengikut.

'kak yg nih berapa kak? 'yang nih?' 'nih?' makin lama makin pendek soklan dia

ok cam bese la kannn.. aku skeptikal la kannnn... jarang remaja dtg beli baju kecuali dtg dgn mak or carik baju konvo. tu pon dtg dgn mak.

'adik mmg nak carik yg kaler gelap ker?' 'adik nih kecik, kalau badan model akak suggest yg nih dik' sambil aku ambik satu baju. iye baju itu aku pon xmuat. kurung modern tiada zip. diulang tiada zip. bersaiz 36-xs. 'walaupon kaler dia mcm nih corak mcm nih bila pakai cantek dik. simple aje'

Adik tu menonong aje dtg amik baju hijau pekat yg aku bagi, betol2 cam serangga nmpak cahaya lampu ihihi.. 'cuba pakai dik' terus disarung tanpa masuk fitting room ok. hasilnye mmg walaweii mmg cung (minus rambut kusut dia tu) 'ade special occasion ke dik' tnya aku sbb sumpah aku xsure dia nih mmg niat nk beli ke ape.

'ade majlis tahlil kak mlm nih, mak baru meninggal'

. . . . . . . . . . (bunyi cengkerik)

Kesudahan nye boifren yg senyap td pon bersuara 'dia taknak mkn kak, penat paksa.. dh la kurus.. ' 'saya bleh angkat dia sebelah tangan tau kak' aik pandai plak boifren nye nih bergurau. si gelfren yg muka monyok nih pon boleh tersenyum smbil tolak2 pakwenye..

'tu la kak mcm mana nih.. nak suh dia mkn byk, biar naik badannye.. ' comel ok boifren concern cm nih..

'dk, kalau dia tak kurus gini takdenye awak nak berkenan. sbb dia kurus la awak ngorat kan?, cuba kalau dia berisi skit ntah2 pandang pon tidak' terus bebudak tu sama2 gelak.. ade betol la aku ckp, aku dok komplen gak papi nye aset yg tonggek tu tp kalu dia tak tonggek ntah2 aku tak tergoda ahaks geli lah

Kesudahannye aku ucapkan takziah dan selamat la utk kedua2 nya.. Sampai ke tahap it ragam aku jumpa, ade yg lucu, ade yg menyakitkan hati.. semuanya mmg boleh dijadikkan ikhtibar. ikutkan tahap rasa gembira hidup aku mmg antara yg tertinggi sekalik.. (tolak kurang masa dgn sami aje la..)

0 hottie:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.