Klik Klik

Thursday, March 22, 2012

Bukan ape, selama 4 tahun xcukup tido nih akan berulang kembali lah sekurang2nye lagik 4 tahun. Kenapa Bagaimana?

1. Pregnancy Period 39weeks - tido malam mmg xberapa selesa & susah nk nyenyak

2. Breastfeeding Journey approx 24mths - baby needs feeding every 2-4hours - in Sami case he susu until he's 42mths (tu pon sbb Mami pegnen) and he's a reverse cycle baby! susu more than 10times waktu malam!

3. Potty Train Period start from 2yr++ - nite monitor compulsory!


Itu untuk tido malam atau rehat waktu siang,
bagaimana pule untuk yg lain2? pikir sendiri lah hihi

Gambar kenang kenangan ku








Alhamdullilah

9 hottie:

fiza said...

Wow...titisan emas, kuning yer colostrum ko.

ELy...bagi petua, apsal muka ko tak mcm org baru lepas bersalin? Tak nampak bengkak & sembab, aku jelous...hehehehe...

Ely Hasrul said...

fiza tu muka aku tuh dh bulat abis la tuh hihihi.. aku ade colostrum lagik 5oz gile sayang hahahaha

Marsha~ said...

banyak tu dpt kolostrum! best.. congrats ye....

Ely Hasrul said...

thks Marsha, alhamdulillah time nih seb beik nipple dh sore so pam tuh just utk kurangkn bengkak kalu idakk (dgn nada tamak) haha

BlueEwoke said...

bestnye melihat kolestrom tu..teringatkan hari pertama mengepam tu, aku rasa nk cabut je breast letak tepi, bengkak sampai demam2 hehehe..

Rozy said...

wahh dah bersalin rupanya ko..
tahniah!!

Ely Hasrul said...

aku breast bengkak xpe Na, dh ler bengkak nipple luka melecet pulak tu yg nyiampah tuh.. now dh xsore nk bengkak pong xpe haha


tengkiu Rozy, pas nih bleh la order baju dr ko hihi

gadisBunga said...

mcm mana nak dapatkan colostrum tu? ngeee ok abaikan soalan hahah.

awak dah bersalin! congratulations eh!! comelnya baby menyusu....!

hi baby girl... hi Sucisonia Maryam....nanti buat blog eh? hihi~

Ely Hasrul said...

haha GB, colostrum tuh susu awal ibu lebih pekat lebih kuning lebih berkhasiat.. rasenye dlm masa beberapa hari pas bersalin. mmg rugi sgt lah kalu xsusukan anak time tuh..

buat blog? heh heh.. by the time dorg bleh mbaca blog nih pon kena tutup hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.