Klik Klik

Friday, March 23, 2012

Walau bukan dapat anak kembar, Sami boy masih manja dan berperangai spt baby. Kesian Kakak dtg mlm and Sami terus peluk aku and ckp 'tu adik mami bukan adik sami' and tat nite bape kali dia mengeluarkan airmata tanpa bunyik and kesimpulannye bertiga la kongsi katil mlm tuh. Cer bayang aku yg baru bersalin tido dgn Suci & Sami. Sampai Sami betol2 nyenyak baru Papi angkat tido dgn Papi.

Memandangkan aku mengamalkan pendekatan tido dgn anak smpai dia tak mau haha, memandangkan aku menyokong penyusuan susu ibu, kaedah room in dgn baby aku gunakan. Sebab malas nk angkat letak aku tido terus aje dgn Suci. Nurse siap offer nk letak Suci kt nursery and ckp akan anto bile dia nk susu. Iyolah tuh, masuk angin perut anak aku nangis sementara ko nk tolak troli baby ke bilik. Aku tak suka. Anak aku mmg sume aku kepit, aku xsuka org amik2 anak aku.

Iye benar, aku xsuka mengandung and melalui confinement period tapi aku jenis yg nk berkepit aje dgn anak aku. Pasnih xtau la cemana nk kepit skalik dua patu dgn Papi lagik huyuh hehe



Time nih baru masuk bilik. Bleh plak sume bilik penuh so dlm kul 4 lebeh baru dpt bilik. Abang datang petang tuh gak dgn bwk milk storage botol MLO sbb dia xtau nk beli ape and ape lagik aku mintak la yg paling aku perlukn and agak mahal reganye haha. Kendian Abang tunjuk resit soping dia kat Hush Puppies punye warehouse yg aku nk pegi sgt2 tuh! cis cis cis! walhal aku yg bgtau Kak Ma pasal sale tuh. Abang kata barang dia RM15 aje.. yg lein2 tuh barang anak bini dia.. which is aku tgk smpai 500lebeh dia soping.. eeii jeles! haha



Kak Ma nye first comment 'eeii tgk baby pon tak terasa nk baby' haha.. time Sami dulu dia diam aje dukung sbb time tuh anak dia yg ditunggu2 selama 7thn baru aje meninggal. Alhamdulillah anak dorg dh 3 tuh pon aku tau TERtiga haha


Proud Papi



Jgn tertipu dgn kaler kulit itu, Suci tidak lah secerah dlm gambo haha yg pastinye Suci baby yg mudah. Tak meragam langsung! tp bile nangis kuatnye lah hihi. And dia pasti ade 'kawan' yg baik sbb dia sentiasa tersenyum sendiri, sehari 5-6 kali dia senyum mcm nih.



Berkongsi katil adalah pasti hehe. Sampai sekarang Sami tak mau ke mana2 tanpa aku. Penat Bapak ajak pg laut naik moto nk g jenjalan sume Sami buat dek aje. Sure dia takut kena tinggal ke ape tp Alhamdulillah sekarang dia ckp 'ini baby mami adik sami!' wahh


We spend 3nites kat PCMC and discharge on Tuesday. Paed yg request saja nk monitor baby aku plak mmg ckp kt Dr. Seri nak rehat lama sket sbb aku dh semulajadik xsuka nk balik Sekinchan utk berpantang. Bill? RM5400 tu aku xamik epi tuh



'sami sayang adik, adik sami cantek kan mami?' sweet aje, iye sayang Sonia means cantek.

xoxo

8 hottie:

Biqque said...

aku risau je dulu sami tak ngaku adik dia sbb takde unsur2 ko bgtau dia tu adik dia...alhamdulillah dia nak gak ckp tu adik dia...fiuh! kalo tak, kompom aku kipau bawak blk suci tu! hahahaha!

Anash said...

ala.ala.lalalala...
sooo cute the way sami usap pala sonia...
very the brotherhood look...

Ely Hasrul said...

dia dulu asik ngaku dia abang tp bila org dok ckp adik dia.. dia xterima plak.. skang sume dok panggil suci adik tp mak ngan bapak panggil sonia.. hihi

suci nih lagikkk 'baek' dari sami tau... mmg superb haha.. keje susu and tido aje.. tp xtau la pasnih..


kak coco, iye skang kalu adik dia nangis mula la dia ckp 'baby no cry' tp kalu adik dia tido, mula la dia dok tarik2 pipi ckp 'baby smile baby' hishhh

shah_rule said...

ala aku suke buat keje review baby nie.. hehe dulu satu ward aku nak review tau~
breastfeed sampai 2 tahun ke 6 bulan je.. waaa bagus2!!! kagum.. sbb ramai mother2 ni baru sebulan dah stop..

Ely Hasrul said...

breastfeed 2tahun? sami susu smpai 3thn stgh hihihi

beselah kesedaran susu ibu dulu2 kurang skang nih la dh byk info and useful guide

Ain Mardhiah said...

wah comelnya suci!
kecik2 dah pandai sengih sorang2 eh. mesti dah tabiat suka tersenyum la nih. bijak2~ ^_^

Unknown said...

wah comelnya baby suci ni..mata sepet. kecian sami tu ..dia jelez kan..bagus kamu nak breastfeed suci sampai 2-3 tahun.

tak tau pun kamu orang sekinchan..tak per nanti lepas pantang leh makan cendol tu ek. selamat berpantang

Ely Hasrul said...

Thanks Ainul, harap2 la dia suka senyum jgn mcm mami dia yg suka masam haha

Thanks Kak Ina, pas nih mmg byk makanan nk makan haha cm xpenah mkn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.