Klik Klik

Sunday, March 4, 2012

Semalam jumpa gynea, ropenye dh 38w4d. skang nih hari pon di ambik kire sbb Dr. Seri ckp baby dh engaged, hanya first baby aje fully bleh engaged tp baby 2nd 3rd and so on akan fully engaged bebetol bila nk labor. So aku bleh deliver anytime. Total weight gain aku smpai smlm 15kg. gulp tapi yg beshnye baby dh 3.3kg with +- 487g. means antara 2.9kg - 3.3kg lah. tgk dlm scan menembam sungguh haha unlike Sami yg kurang amniotic fluid dulu and dia kuar pon takat 3.1kg, Dr. Seri cakap baby dh ikut growth dia blk and still consider small baby, sila jgn perasan katanye 

Semalam juga Dr. Seri bagi Admission Letter. Perut dah turun, sapa la yg dok ckp perut aku xturun2 lagik. Bagi yg tidak tahu or kurang perasan bila baby dh ready nk kuar perut ibu mengandung mmg akan nampak or besenye obviously turun ke bawah. Simpan lah ayat 'hoi boyotnye perut ko' etc dlm hati ye. aku xpasan sgt kali nih tp mmg dh ade space la bwh boobs nih. 'ade special date nk deliver?' tanya Dr. Seri ermmm bebila dia suka lah sbb to be frank aku xrasa pon aku akan deliver cpt hehe


 sila bawa surat ni kemana aje ye pas nih


 Instruction for admission apekah Enema & Prostin 3mg tuh? Doc Sharule leh jelaskan?
aku lupe nk ckp kt Dr. Seri aku nk g blow rambut dulu before nk pi labor room haha

estimated bill normal 4-5K? kalu epidural? kalu bukan during opis hour? bare in mind ye dorg nih kalu keje pas opis hour charges lein lelagik kalu public holiday, jgn la nk suka suki csec time merdeka ke ape.. haha



Semalam Dr. Seri bagi aku ubat batuk siap inhaler utk hilang gatal tekak, kakak ckp ntah2 aku beranak cpt nnti sbb asik batuk haha.. aku ngadu gak asik nk soping tahap gaban and as usual Dr. Seri 'go for it!' besh sungguh dpt gynea cengini.. sapa yg suh aku sudah2 soping itu? Dr. Sharule pfftttt! hihi

Oh yea disini aku nak amik kesempatan, di harap kengkawan dpt doakan aku dgn smooth delivery ya! ampun maaf kalu ade buat salah secara sengaja mahupon tidak. Tgk pasnih ade update lagik ke idak xoxo

12 hottie:

Anash said...

adik santekkk
semoga selamat semuanyaa....
...
akak doakan permudahkan urusan bersalin itu...(walaupun ngak ada pengalaman...huhu)...

just.HY said...

am i first kakak santek?

just.HY said...

wahh anytime soon jela ni. ntah2 time kami kat india? owh no! tak sempat nk bawak belon dtg kat bilik ward nnt.

papepun, semoga kakak santek dan suci selamat sumenye. insyaALLAH..

shah_rule said...

oh dah engaged dah, hah tak lame lagi je la tuh.. takde sakit lagi ke? kalau xde sakit lagi tuh yg kene start prostin tuh puan ely. enema nak kasik kosongkan saki baki sisa2 kumbahan tuh.. hehe so senang nanti process baby nak keluar

bahaya baby engaged lelame sbb compression kt kepala baby lelame bila dia dah masuk area pelvis ibu~ hehe motif aku nak terangkan segala benda kat sini..

pape pun selamat beranak yer, dan tahniah~ push betul2 yer

"tarikh nafas, lutut rapatkan ke dada, teran muka pandang perut..! "
perlu jugak ke? haha

Azizan Zolkipli said...

didoakan moga urusan berjalan lancar, insyaAllah mudah2an ...

Ely Hasrul said...

tengkiu kak coco. maap ye john skang kak coco celen sume org haha..


john, mmg due time korg kat india pon.. xpe belon bleh dihantar ke sekinchan. dh katanye suka berjalan, jgn xsmpai sekinchan ekk

Ely Hasrul said...

eerk doc, napa nk start prostin kalu tak sakit? kalu Ve bleh tbukak tanpa sakit biorlah jgn suh sakit2 hahaha xpaham makcik. ooo enema tuh bagus tuh sbb aritu mmg rasa mild cm period pain, bese kalu sakit period pain nih cm nk poop pon ye gak.. seram gak sbb ade sorg mmber mak dia bersalin kan dia dlm toilet hahaha.. cis rugi aku bayo RM150 personal therapist utk labor prep sharule kasik free aje kat sini hahahhaa

Ely Hasrul said...

tengkiu Wak Jan!! aminnn

AjlaA said...

have a safe delivery kak!

moga both mommy and baby selamat dan dipermudahkan semuanya~

Ely Hasrul said...

tengkiu Ajlaa! aminnn

Unknown said...

Uihh...good luck beb..eh doctor seri... aku kenal dia..dia dulu pelanggan satay mak aku.. cuba tanya dia kenal tak dengan anak makcik jual satay kat sg besi dulu..kih kih!

Ely Hasrul said...

tengkiu beb, nnti jgn lupe consultansi free kt sepital. org lein ko leh visit aku jatuh wajib dah hahaha.. nnti aku tnya dr. seri hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.