Klik Klik

Wednesday, November 2, 2011

Korang penah dgr cite dak yg ade org bleh nmpak 'itu ini' di tmpt2 yg sepatutnye atau tidak dijangka? dengan kata lain mempunyai sixth sense lah bleh nmpak bukan2 atau lebih tepat hantu setan jembalang jin bunian. Haha direct. Bukan cite 'aku ade kawan' tp mmg dari pengalaman sendiri? Aku takde kemahiran itu yg aku xpasti kelebihan atau keburukan kepada pembawanye, kire aku nk cite nih dimulakan dgn 'aku ade kawan'

Aku ada kawan :

1.Yang mempunyai deria rasa, sentuhan dan dapat melihat mahkluk ghaib sejak dari kecil 
2. Yang sering diganggu entiti ini kerana kesilapan keturunan nya
3. Yang asyik sakit tak tentu hala tak logik ropenye dibuat orang
4. Yang takde ape penyakit sihat tubuh badan tapi tetiba sekalik atau dua kali dlm hidup ternampak sesuatu yg menakutkan secara tidak sengaja 

Aku ada kawan :

Time kat asrama / U dulu yg mmg sejak dari azali leh nmpak bebukan dan kebiasaan dorg nih dh malas nk layan bila nmpak atau terserempak. aku kenal 3-4 org yg mcm nih. aku nmpak satu trend kat kawan yg mcm ini dimana dorg akan avoid pg ke tempt2 yg keras dan tidak ketahui situasinye cth: ekspidisi ke tmpt air terjun atau ke rumah aku bukit antarabangsa haha (cth aje). Bukan sbb dorg nih takut ke ape, 

Sebabnye :

apabila dorg nmpak bende2 yg kadang bukan nk kacau org tapi bende tu suka suki akan tersangkut kat kawan aku nih kendian dia akan sakit sbb kebiasaannye juga sbb musabab dorg boleh nmpak bende2 nih kerana sejak dari azali sudah ade bende yg mengikut/berkenan kt kawan2 aku nih. so bila bende lain pulak yg tertarik maka akan jatuh sakit lah kawan aku nih

Apa yg dpt dilihat? :

satu makhluk dlm bentuk yg menyeramkan ie perempuan rambut pjg xnmpak muka, lembaga hitam yg duduk diam2 ditangga, sekilas lembaga lalu lintas didpn atau diblkg, binatang berbentuk ular, kala jengking, labah2 dan mcm gremlins pon ada dan paling xtahan kalu yg menunjukkan muka. Bila aku tnya cemana muka nye kompom aku xpenah mendpt jawapan yg memuaskan. Paling2 'buruk kalu aku cite ko takut nnti' ok aku bukanlah nk tau sgt hehe

Apa bentuk gangguan? :

Biasanye gangguan yg dorg terima adalah spt tgh melepak2 tnmpak plak bende tu melepak sama dgn kawan korg smbil gelak ketawa juga, huish binawe sungguh, tgh tido bende tuh tarik2 kaki atau kuis2 tangan, dtg menenggek kat bahu, dada spy kawan aku tak boleh bangun dan mmg horror sbb dorg bleh nmpak bende tuh duduk kt dorg huishhhh!! dan part mengikut balik tu mmg xbleh blah la kan, tgh drive sorg2 nmpak kelibat org duduk kt seat blkg kete. soklan aku 'ko xtkejut ke? napa ko xsuh bende tu kuar?' jawapannye 'ahh biarlah seat byk kosong, dia nk tumpang aje' huishhh

Biasanye cite yg aku terima sume lebih kurang ie

'tgh aku tido ade org kuis2 tgn aku, bila aku tepis dia kuis balik, aku tgk tgn hitam berbulu2 tgh kuis dr bawah katil' hoiiiii kalu aku dh seram sgt2 dahhh.. 

paling xtahan sorg mmber aku

'ada tgn kuis2 aku bila dh 3-4 kali aku tarik la tgk2 tgn hitam smpai lgn aje so aku letak blk kt tepi, aku smbung tido' hahahhaha gila ah smpai mcm tu skalik mls nye dorg nk layan

dgr bunyik org menangis, memanggil, lolongan anjing, bunyian loceng sume itu mmg sudah lali. tp kalu ikutkn pengalaman aku sendiri ada kawan mcm ini. Sorg kawan aku yg xbleh aku lupe, sbbnye cerita dia mmg mengarut tahap gaban, kalah la cite2 seram kt tv tuh dan bentuk gangguan dia mmg pelik2 jauh dari logik

tolak tepi la ye gangguan hantu etc 

di suatu hari minggu blk dari bercuti (time nih kitorg kt matriks, duk umah sewa)

'korang, nk mintak tlg la, aku kena kacau la 2-3 ari kt rumah, asik dpt phone call dari sapa2 laki aku xkenal, mintak tlg kalau ade org tepon kata aku xduduk sini' huh dulu duk umah sewa mmg ade kitorg apply phone senang nk tepon umah, maklum la zaman yg pakai henpon pn 2-3 kerat aje. mmg sumpah aku xcaya la kawan aku nih nk bg no tepon tersebut selain bapak dia (mak dia dh meninggal) (tu blum kesah ape terjadik time mak dia meninggal, semoga roh mak kawan aku dicucuri rahmat amin)

'la ye ke, kesiannye ko, harap xdek la org carik ko kt sini' jawapan kitorg, caya tak caya, ye la selalu gangguan dari makhluk halus tp kalu laki yg kacau ape yg halusnye? halus nafsu aje la kot hehe tp mmg kitorg suh la cite ape yg jadik. Aku sbb terlalu byk sgt maklumat yg diterima yg kebykan nye xmasuk akal hanya mengganguk2 kan kepala .. smpai la xsmpai stgh hari dia blk ke rumah sewa kitorg telepon rumah start berdering2, selang 5-10min satu kol, selang stgh jam satu kol. sumpah aku tak tipu!

'helo boleh saya bercakap dgn bukan nama sebenar? saya bukan nama sbnr call dari kedah' hah amik ko! panggilan diterima bukan saja tiada batasan umur tapi lokasi okeh!!

dari budak sekolah rendah di Pendang, Kedah smpai la ke businessman dari Singapore!!! sume org kitorg interview dan alasannye mcm2. dpt no dari kawan lah, kawan nk carikkn jodoh, dpt no tepon kt toilet, dinding sekolah, pondok bus kt terengganu, business kad kt johor sumpahhhhhhh!!!! kitorg satu rumah suungguh konpius. tak silap aku panggilan dari Brunei ponm kitorg penah terima, dari budak sekolah, bujang dh keje, tak keje, professional smpai ke suami org mahupon duda!!! adoiiiii!!!!! gangguan apekah ini???

Alhamdulillah berkat berubat sana sini (hanya utk gangguan telepon nk berkenalan itu), telepon kitorg berenti berdering dlm masa seminggu. mana tahan korg tepon bunyik kul 3 pagi panggilan dari Sarawak kata nk berkenalan mmg cam cilakak 

Ok. itu pengalaman aku menengok kawan aku kena ganggu. Syukur kitorg hanya nampak gangguan dlm bentuk gitu dan mmg sapa2 yg telepon dia tu pasti orang bukan makhluk halus. ape kes budak darjah 6 nk berkenalan haha.. tapi kawan aku tu xabis matriks pon sbb xtahan asik sakit diganggu, aku xpasti dia kat mana sekarang. diharap dia dh bebas dari iblis syaitan yg mengganggu. 

amin

korang pula bagaimana? ada sixth sense?

2 hottie:

Fatt said...

peh...selangkah ke alam misteri bersama ely! hehe...aku mmg suka citer2 antu ni so boleh la kita geng

aku rasa menarik gile citer kwn ko yg kena gangguan telepon tu...mmg pelik tp betul ke tu sumenya org? ke setan iblis menyamar?

aku paling pantang kalau dpt caller sesat. klu dah salah 1x tu okla bleh maap tp klu 5-6x? penah sekali tu aku sound tepek sbb dah berbuih mulut aku ckp salah...ko bodoh ke bangang tak reti tgk nombor? bila dah kena maki baru tak telepon dah. nmpk benau nak merasa makian aku..hambik la kan.

so skrg ni kalau naik je apa2 nombor yg takde dlm phonebook aku, mmg aku tak angkat. klu ko mmg kenal aku, once aku tak jwb tu ko sms la ckp la ko tu sape2 so kalau kenal aku col la balik. tp skrg ni aku dah jarang dgn hp...kdg2 aku campak je memana, kdg2 aku biar smpai batt flat sendiri...member2 aku pepandai la nak cari aku camne..dorg mmg dah paham peel aku. pelik tapi benar...hehehe

Ely Hasrul said...

fatt, aku berani selangkah aje lah. nk masuk dedua langkah xmau hahahha

kalu setan yg menyamar xpasti la kitorg, mmg hebat la setan tuh haha sbbnye berlainan org yg tepon begitu juga rentak slang dorg, ade yg spiking, ade yg ckp utara yg ckp lucah pon ade juga.

aku kalu sume utang dh byr mmg aku angkat aje sapa yg kol haha tp once aku ckp salah no mmg aku dh xlayan. mmg sesuai ko maki org tu, dia nk tgk la ko pandai memaki ke dak haha

aku pong mcm ko tepon tu mmg paling xpenting. kadang kaum keluarga aku terus kol laki aku hahha. aku kalu kuar dgn papi lagik la tepon lupe nk bwk sbb bg aku papi dh ade kt sblh sapa lagik nk tepon aku haha buruk beno perangai. skang ni rajin jugak aku sms/koling2, kalu dulu aku bls sms skalik aje xdek nk pjg2 cite hehe

pasnih aku nk kuarkan lah satu2 cite misteri yg aku dgr dr mulut kawan aku yg terkena tuh. huhuhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.