Klik Klik

Tuesday, June 29, 2010

Aku selalu beringat & extra careful bila showerkan Sami. Bese lah aku suka la cam tertakut2 sami jatuh dari katil la jatuh bangunan la jatuh tangga la.. juga tergelincir kt toilet.. sami plak takde langsung perasaan gitu, nyiampah. Jadik bila mandikan Sami mmg la aku tak berani langsung nak toleh ke tmpt lein walaupon utk 2 saat. Tapi cam bese lah! takdenye la sapa nak ngaku kan kalu tetiba buat perkara yg org leh suka suki tuduh tak bertanggungjawab seperti aku lari kejap amik towel (gara2 tak sediakan towel), lari kejap matikan api kat dapur (gara2 tgh masak patu sami gatai poop patu aku gatai bwk g toilet patu papi yg dok main games gatai buat xtau), lari kejap tgk tv (sbb elok la time tu ade slot yg aku nk tgk sgt2) dan lain2 lagik.

Tak ngaku? Iye kaum ibu tak mahu mengaku ape2 bende yg dibuat yg boleh membuatkan org nak judge and buat kesimpulan sendiri. Sebab ape? sbb hakim tak bertauliah itu selalu ingat dorg lebeh baik dari ibu2 yg lein. Sapa yg nak ngaku yg kadang2 amik masa 10 menit utk attend anak yg nangis? sapa nak ngaku yg tak sempat mandi sbb dok uli anak? sapa nak ngaku yg malas nk layan suami sbb penat sgt? sapa nak ngaku yg kadang2 dorg naik tangan kat anak sbb geram? tak mo ngaku kan? memang la xmo ngaku sbb kalu dorg sebut aje atau pon tulis satu ayat aje kt blog bleh membuat rating blog naik hahhahaha.. Kesimpulannye, kaum ibu pon ade masa stress dorg, paling nyiampah kena berlagak hebat aje sepanjang masa, paling haram ade aje kaum ibu (yg rasa terhebat among all) nk mengkondem kaum ibu yg lain.

Eh lari dari topik.

Bukan. Aku tak buat salah (hahahah mcm haram). Ahad lepas kitorg terpisat2 bangun pagi (aku ngan papi la) sami syok aje bangun pagi sbb dia tau dia leh tido balik bebila dia suka. Patu plan nk g SGM then nk ikut papi g tgk game basketball. 'shower bubble' adalah masa mandi kesukaan sami dimana dia akan duduk kt bathtub dia dan berendam bubble gitu. bathtub dalam bathtub. Papi yg mandikan sami. Aku tgh wat pe ek? sidai baju kot.. ke kemas katil xingt lah tp aku ade la dlm bilik gak. Aku mmg pasan papi dh buang bubble dlm tub sami.. sbb nmpak dia alihkan tub tu.. alih2 dgr Sami jatuh dan nangis sekuat2 nye.. ropenye dia tergelincir dan terhantukkn mulut dia kat tepi bathtub beso..

Ha see, papi buat, bukan aku.. hahahha bukan salah papi pon.. dan papi angkat tub sami, buih2 byk, sami plak mmg suka melompat sana sini, ditambah bath mat aku dh buang sbb buruk DAN time father's day aritu papi nak beli bathmat baru kat mothercare tp xjadik.. elok sgt lah tuh.. akibatnye sami la kena tanggung dan hati aku merana sampai arinih.

Gigi atas sami keep bleeding smpai ke petang. kesian sgt. ingat patah ke ape giginye, ropenye bawah lip atas dia yg luka.. sian dia nk makan sakit, nangis xbenti gak lah. Ptg tuh gak kitorg blk sekinchan. saja aje blk kampung ptg2 ahad. Ape lagik kena bebel la ngan Mak. Dapat la Bapak pujuk cucu dia dgn naik moto keliling kampung. Abang pon balik, Kak Ma nak amik gambo mulut sami sbb dh bengkak sgt2.. aku xsmpai hati nak amik gambo. Sakit hati punye pasal..

Semalam satu hari lepak dgn Sami, mulut dia bengkak sebengkaknye, hampir sami bengkak la dgn hati aku. Aku tak marah sapa2, bende nak jadik cuma cam eeeeiiiiii sedihnyee.. kesiannyeee.. 'tak payah dokter lah, tak sakit pon' jawab sami bila aku nak bwk dia jumpak dokter.. dh nangis 3jam dah tak sakit la kot.. hari nih dh ok mulut dia.. makan pon mmg dh ok sgt2.. siap nak gosok gigi cam bese..

Dan hari nih setelah pusing satu OU, satu Curve kat KLCC gak la papi beli bath mat tuh. Hihi.. papi nak yg big size yg leh muat satu tub kitorg.. ade kat mothercare aje, papi nak brand 'specially for baby', katanye lagik beso.. haihh dh xdek tuh amik aje la ape yg ade.. berkat kesabaran aku ikut papi dapat plak 'safety first' punye.. lagik beso, lagik hebat lagikkk murah. Paling tak tahan balik tadik tunjuk kat Sami, ha maghrib2 dia nak shower sbb tak sabar nak guna.. betol2 mcm papi hihihihihi...


Tak de gambar.. aku sakit hati.. sian anak aku..

3 hottie:

Biqque said...

laaaaa sian sami...

Fiza Rahman said...

Siannya sami. Masa ko call tu aku dpt bayangkan mcm mana sami jatuh sbb iman last month pon jatuh tersembam kat lantai LRT station. Ntah mcm mana bley jatuh, berdarah gusi, gigi pon goyang, nasib tak patah.

Milo utk ko ☺☺☺

Ely Hasrul said...

tu la arinih nk bwk tgk toy story weee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.