Klik Klik

Tuesday, April 20, 2010

Sekarang nih kat opis mmg tinggal aku ngan sara aje. Yg lein sume main kuar masuk g site. Patu si doris plak dh benti ha mula la aku konon kena 'tlg' jaga site. Aku dh la byk paperworks. Hari jumaat 2 minggu lepas (lamanye) aku kuar la tghari jadik runner la jap g bank g kedai camera g kompeni secretary dan yg menambahkn mnyiampahnye papi kat sepital so mmg back n forth (bukan nyiampah kat papi.. nyiampah sbb time aku nk berbakti ngan laki la ade aje keje tambahan). memandangkan kedai camera kat ampang point, kitorg lunch la kt taiwan, memandangkan papi juga sudah uzur tidak dpt lah beliau pg semayang jumaat. dan memandangkan jua ade sale momscare haruslah membeli sebarang dua.. hehehe.

Keluar dari ampang point aku nk tuju ke setiawangsa opis kompeni secretary and nk hantar papi blk.. kul 1.30pm aku berckp dgn sara pasal hal keje. 'ely,jap lagi sara nak kuar beli mkn kat bwh, ape2 kol henpon' bg sapa2 yg familiar ngan keadaan ampang point yg sesak tghari buta panas2 tu dlm kul 2 baru la dpt aku kuar ke arah setiawangsa and dpt kol dr sara ' ely, ade bad things happen la' suara sara terketar2.. 'opis kena pecah' haaaa??????????? kejadian hilang duit dulu terus jelas di ingatan.

'sara kat mana? kena pecah sara tak ape2?' aku xkesah kena pecah tu aku kesahkan kalu sara kena ape2 aje. 'sara kuar 1/2 jam aje, sara lock pintu papan n glass door. sara tak mangga gate...dorg kopak pintu..' huh seb beik sara tak ape2.. bese la sekelip mata org bleh buat ape aje. bese nye kalu aku kuar aku mangga gate ngan glass door .. tp sara pula wood n glass door.. glass door tu dorg pecahkn code terus la tbukak pintu..

'ade bende hilang?' aku xtau kalu sara ade pegang duit ke ape... acc punye duit xkuasa la aku nk tnya. aku tau sara takut & frust. 'duit gaji tiara tapi duit 18ribu dia xamik' haaaaa ape ke bangang xamik. ropenye duit gaji bebudak tiara sara dh masuk dlm window envelope tinggal nk kasik kt supervisor aje. duit yg 18k tu masih dlm sampul plastik. ye la org nk rompak aku rasa dh aim sapa kat opis so mmg cpt2 la kan. tp aku seram la tahap keselamatan skang nih.

pasal napa xdek peti besi tu jgn tnya lah sbb aku dulu dh mintak boss buat xtau. patu ropenye sume kedai / opis sini sume penah kena kitorg la last sekalik. bebudak site sumenye foreigners mmg sume kitorg bayo cash. seb beik gaji tiara 5ribu lebeh aje. time nih aku loudspeaker kat kete sbb tgh drive papi terus suh update resume suh cr keje lein. tensen nye aku. terus jugak la aku suh sara duk kat 7e bwh opis tunggu aku smpai.

Dalam kete jugak aku tepon boss explain to him. dia dgr agak marah n pelik ah sapa tau ade duit. aku ckp psl ade duit ke tak org curik nih kepandaian dorg luar biasa. ntah2 dia ikut boss aku dr bank smpai opis patu dok monitor mana tau kan..

Dipendekkan cite.. skang dh tuko pintu.. nk pasal system alarm plak katanye.. bagus lah. patu dh order peti besi (hhahahaha) and tak report polis..TAK report ok. pg report ptg tu jugak tp sara ckp bila dh tunggu kt balai polis end up xjadik report..ermmm pelikkn? tp aku ngan sara assumed boss malas nk jawab ngan polis kot.. polis sure tnya sapa pekerja ape sume kan.. memandangkn kitorg ramai pekerja bukan malaysia pastilah ade juga pekerja yg datang secara haram. ermmmmmmmmm...tp aku xrasa pekerja.. errmm...

Tu aje la citenye.. sekian

8 hottie:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

uiks...dasyat tu...

Rozy said...

org dah aim rr tu..
dahlaa xrami dok kat opis...

Unknown said...

salam hari sabtu kamu pun ada yer..selamat berkenalan

Biqque said...

mcm2 la company ko ni! cari keje lain la...yg ada internet! :D

dibitz said...

cari keje lain!!! (ye.. dan yang ada internet... bila aku online sekor pun takde... chitsss...)

Ely Hasrul said...

salam kenal kak ina..

internet ade korang.. cuma aku kan ala2 pekerja cemerlang gitu.. tak ym.. zzzzzz

Drama Mama said...

wahhh kecut perut babe! sure ur colleague sara lagi kecut perut ketaq lutut semua bila jadi camtu kan. betul la cakap papi tu, car keja lain, tempat selamat sikit! :-)

oh dulu i jugak adalah sangat suka pegi shopping sorang2 ok kat moms care ampang point, aman. kalau pegi ngn amin time dia datang on weekends, semua dia tak kasik beli. cetttt!

Ely Hasrul said...

ha la.. u bayang lah kalu tgha d ekt opis tetiba org masuk tunjuk parang ke ape hishhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.