Klik Klik

Friday, April 27, 2012

Setelah melepek2 dan tido awal, Sami bangun pon super awal. Kesian, ekceli dia mengigau, terkencing kat tilam kul 5pagi & terus ngamuk nangis2 nk shower. Papi sungguh malas nk layan aku aje pujuk2 sbb bukan salah dia pon, salah Papi lah yg promise nk bwk di swim tapi dok bertangguh. Seb beik la tak lama agak2 Sami tersedar dia smbung tido peluk aku.

Paginye, setelah bekfas kami pon menuju ke pool dan Papi sekalik lagik kelempap2 aku sungguh tak paham smpai Sami terjerit2 ajak dia masuk pool. Mau 20menit Sami tunggu Papi yg kulu kilir nk tuka suarlah, nak letak barang lah hishh xpaham aku. Dah ler awal pagi, hari jumaat mmg ade dua keluarga aje kt pool tuh, satu lagik keluarga si Uya yg kebetulan juga datang bercuti.

Sami dh xsabo, aku pon al-takpaham napa Papi kelempap nk tuko suar kt changing room, Sami dh naik smpai ke atas ready nk slide, aku dh tahap gelabah sbb kalu dia slide sendiri kompom lah aku kena terjun tunggu dia kat bawah. Sami menjerit panggil Papi berulang kali smpai dia fed-up and suh aku aje yg tunggu dia, smpai poolguard tiup wisel la suh Sami tunggu Papinye yg akhirnye kuar juga dari changin groom.

So Sami really to slide...

Aduishhh penat aje drama 20min terjerit2 alih2 jgn kan aku dgn Papi, poolguard yg 2org pon dok terjenguk2 napa Sami tak smpai2.. ropenye sbb dia terlalu ringan dia xdpt slide ke bawah. Dok tersekat2 kahkahkahkahkah kesian walaupon ade air mengalir sumpah lawak.. drama lebeh laaaa


ekceli aku nk bilik yg leh terjun pool terus nih tp xbleh ade kids under 12. Eh bukan ko punye tips jgn amik bilik dpn pool ker? hhihihi.. tgk la bilik tu sblh nye aje lounge lobby yg sungguh santai dan bising bila tiba masanye. Jeles dgn pekerja hotel kat sini sbb sume pakai shirt and short pants. sempoi


Suci buat ape?

berehat la ape lagik.. kendian..



susu pulak.
tak penah2 aku pakai tshirt kt pool.
alhamdulillah tp jgn mintak tgk gambo penuh hihihihi


Sami yg tak mau sapu lotion gara2 tak sabo nk terjun pool menyambung main pasir plak. Seb beik la ade pasir kt tepi xpayah nk meneman ke pantai. Lagikpon aku tgh syok tgk mamat2 yg duk kt pantai, sume memandang ke pool. Mamat2 tuh aku rasa org luar yg buat bisnes sewa parasailing, waterjet etc. Pemandangan dorg semestinye para guest yg sedap men-sun-tanned kan badan tanpa segan silu. Tiap kali pompan lalu pakai two piece bersinar aje mata mamat2 kt pantai tuh walaupon dorg pakai spek itam hihi lucu aku tgk


Nanti kat Redang xkuasa nk hangkut lori pasir dia nih. Ingat nk bwk watergun aje. Haaa kengkawan watergun bongok murah2 harga borong aku tau mana nk beli. Ade sesapa nk order? Bleh lawan2 ngan Sami nnti hihi


Budak yg susah sungguh nk suh senyum time bergambo. Nampak sgt dia hepi. Bahagia aku. tajuk di atas tuh patut dituka kepada 'bercuti di hotel' haha


Time nih Papi suh aku pi order air. Ape yg aku nmpak selain alkohol sume air sedap spt coke dgn ice, ya Allah sedapnye! haha dh la panas minum air sejuk cam wahhhh ..
tp memandangkan aku sipi2 tak lepas pantang lagik aku dengki aku ckp
'minum kat atas aje' hahaha


Kendian setelah berhempas pulas mengajak Sami naik, Papi ckp 'baju i xcukup lah, nk pegi Gurney Plaza lah beli baju'
haihhhh mcm bercuti kt luar negara plak ye kena beli2 baju nih..


Hasilnye.. selamat tido sementara tunggu Papi blk semayang jumaat.
Kihkih.. malamnye nih ade dinner date. Tidak sabar!


17 hottie:

Ako Retna said...

kesian dedua keletihan gamak nya ye hehe :p

Ren said...

Kelempap Kelepmpap tu mende??????

Bestnya sami tu dapat main pasir ngan ayor yer?
Tersekat kat gelongsor???? Muahahahahahhaa... Kalau deni yang slide kompom kering ayor kolam... LARIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

Ely Hasrul said...

Ret, sami naik bilik dok smbung shower smpai muntah tu yg penat sgt tuh hihi.. mlm tadik siap ajak papi pegi holiday lagik.. dia ingat penang tuh dekat agaknye hihi


Janggel, kelempap tuh adelah lembab tahap xbleh tahan dh.. haha.. huishh kalu kite malu gak nk slide sbb kompom laju kedebus masuk dlm air haha

masMZ KaKiJaLaN said...

kelempap?!!! Ikot suka ati je! Hahahahahahahhahaa.....

Jom lawan water gun sebelum terjun laut! Jom!

Biqque said...

*danny gelongsor* kecebushhhhhh air keluar kolam!

Unknown said...

time kalu jalan2 best sebab baby tu asyik kroh-kroh je..hehe..suci muko lah ely

Lee said...

Hello Ely, interesting pics. Well taken too.
Thats areal cute baby you have there. Love that baby snooozing pic.
Have a fun weekend and keep a song in your heart.
Lee.

Azizan Zolkipli said...

gambar kedua akhir tu memang so sweet ( :

Ely Hasrul said...

watergun rega dari dua hengget smpai ke 8hengget, dh tbyg la korg berlari2 main watergun hishh mcm bebudak hahahah


biqque, aku kalu slide kt pool nih mmg al-segan nk main sbb lajuuu aje smpai ke bwh nmpak sgt berat hahahhahah

Ely Hasrul said...

Thu, tu la psl.. senang la layan sami sorg tp haru gak sbb sami nmk duk kt stroller adiknye hishhh


hi uncle lee, thanks and have a good day too!

Ely Hasrul said...

wak jan, baby kecik mmg suka melepek kt dada mak bapak gitu. tingat time dlm perut agaknye sbb dlm perut kan dekat ngan heartbeat cam kenangan la gitu kot haha

HaninFarshid said...

bestnya jalan-jalan.....hope sempat hanin sekeluarga cuti-cuti malaysia before farshid naik kapal....cepatlah abis pantang....cant wait....huhu! baru 13 hari pantang :P

Ely Hasrul said...

ekceli hanin kitorg cm celebrate aniverseri gak and dh lama xberjalan. tu pon baru dlm 40days pantang tp xbleh tahan duk umah haha.. insyaAllah Hanin dpt jenjalan dgn Farshid and 2 princess :)

Anash said...

alaaallalaa....
gambar 2 terakhir amat tacing...
fills with lots of love...

(nih rasa mcm nak ada family sendiri nih...)Insyallah...
heheh....

Ely Hasrul said...

insyaAllah kak coco dpt ade family sdr. xpon amik aje sami yg hyper tuh hahahahha

Anash said...

hahaha...sami?
dia tak mo..
dia nak uncle cawan , uncle jon dan uncle janggel aje
hehehe

Ely Hasrul said...

aritu john dtg terus sami amik sume kete dia. patu sy ckp 'sami nih uncle john bukan uncle cawannn' hahah silap uncle daa nk ajak mein

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.