Klik Klik

Thursday, April 14, 2011

So, kompom lah aku dh istiharkan hari ulang tahun perkahwinan kitorg sbg Hari Melampau gara2 asik terlupa tarikh itu hehe. Tapi.. (gaya johan imitate yusuf haslam), makan tetap makan dan sememangnye agak melampau juga hehe. Cam bese Papi ajak g mkn. aku yg semulajadik kuat makan memilih nk mkn buffet hehe (tunggu ek short holiday utk sambutan hari melampau, bese lah papi holiday kena ada). 

'i nak mkn kt saisaki' pinta aku ikhlas dan benar
'ok!' sahut papi gembira (aku rasa dia agak lega sbb aku tak suggest buffet kat Shang hehe)

So jumaat mlm sabtu, off we go to Saisaki kt Jln Pinang. Lama sungguh tak kuar mkn malam2. Time nih Sami dh start tak sehat (tunggu yek aku tunjuk bill PCMC hehe). Berbalik kepada Saisaki, bagi aku pilihan makanannye mmg memuaskan hati lah. Dari masakan melayu, thai (aik kata resto jepon), korea, smpai le ke instant mash potatoes haha. Nak ckp sedap, mmg sedap lah bagi aku yg merasa certain menu tp sungguh lucu bagi resto jepon, sushi nye tak sedap bese2 aje. dim sum, teppanyaki, tempura sume malas nk amik sbb dh kenyang cam dh sejuk aje. Teppanyaki yg dimasak didepan mata pon nmpak bese2 aje pilihannye

Ekceli ini kali kedua kitorg makan kat sini. Aku bila dpt oyster dh puas hati sgt lah hehe

sami asik mkn nasik dgn kicap/kuah aje. akibatnye siakap tuh aku aje yg makan..
haihhhh dah la skang pandai pilih baju sendirik zzzz


memula makan oyster cheese hehe.. 
sotong tempura, spagetti & spicy lala yg lebih manis dari pedas
 Sami takmo bergambo plak, agak cranky, badan xsedap.. sudahnye dia poop kat situ hehe

  pastu makan spicy crab yg lebeh manis dari spicy plak and tambah oyster lagik hehe
p/s - baju dari jasmin irisha rm39.90 aje hehe

 mee udon yg tak bape se, raw oyster yg superb, softshell crab yummie! 
dan vege disiram kuah ikan dory

 belum abis makan Sami dh bantai desert, eskrem pelbagai rasa yg sedap

 patu agak2 dh kenyang buat2 segan amik food yg kecik2 hehe.. softshell crab tempura, sushi & kimchi

 patu tetiba plak amikdesert laici kang, tiramisu, mango aiskrim & kuih bernama mochi

 sedap la plak mochi nih!!!!

 sami dh sleepy

 hahaha bahana mochi yg sedap terus kaut yg kaler lain, ade tiga kaler ekceli hijau, pink & putih patu buat2 la nk glamer amik la skalik kek buat hiasan

 'eh kak? menu ape nih?' sambil tunjuk kt meja masak akak keje kt situ.. 'nak dik? sedap' terus akak tu masak.. mmg sedappp pas desert ulang balik makann hahaha
xingat ape nama menu nih.. masakan korea akak tu ckp.. sempat la dia ckp.. marinate dgn sos, bla bla..etc.. sprite.. haaaa?? mmg aku nk cubak marinate letak sprite hehe

 pink mochi tu isi dia red beans!!! sedap ahhhh!!!

  kesudahannye tak byk mana pon kitorg makan walaupon selectionnye mmg bleh tahan memuaskan, dgn erti kata lain banyakk lahh hahah.. ratenye utk dinner plak adult rm62.90 nett (xsilap la) tgk hari ape.. 

Tengkiu Papi!

0 hottie:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.