Klik Klik

Wednesday, January 20, 2010

Sami nih mmg super manja lah!

Manja tak ape. Sbb aku dulu pon selalu buat statement kat Mak 'Adik kan manja..'Bengkek aje Kakak ngan Abang hahahahaa. Susah wooo kalu jadik anak bongsu tapi ade kakak ngan abang. Kakak anak sulong, gila bapak tak sayang.. abang anak laki tunggal gila mak tak lebehkan.. abis aku? terpaksa lah jadik Lela Manja..(terjun bangunan lah guna nama Lela)

'Adik.. napa adik tak kemas sekian2..' tanya mak dalam bahse jawa semasa aku berumur 16tahun
'Adik kan manja.. ' jawab aku dalam bahse melayu sambil tersengih2 get ready nak buat aksi lucu

Hahahaha mmg cam sial.

Itu aku. Papi yg sah2 anak tunggal tu aku xtau. Tapi aku tau mak dia penggarang orgnye :P

Ini Samiul Maleek. Ha aku pon dh ikut perangai kaum keluarga, asal geram aje sume guna nama penuh. Dah byk kali dah Sami buat perangai buang makanan dalam mulut dia. Kat umah ok. Kat restaurant ok. Kat umah org mmg tak ok. Semalam dia jatuhkan sudu dgn sengaja nye time makan. Grrr.. aku bengkek tapi takde la cam nk marah dia sgt tapi dgn sengajanye juga aku cubit tgn dia. Sebab kalu aku asik okkk aje dgn perangai dia tu mmg masak la dia di kemudian hari.

Time tu terpikir juga, sbb kitorg dinner awal dlm kul 7.15pm, dh nak maghrib xkan aku nk marah2 tapi pikir2 takkan nak tunggu pas maghrib karang dia lupe dia buat salah. Pas kena cubit Sami nangis kuat2 sambil bukak mulut luas2. Aku rasa dia nangis bukan sbb sakit. Dia nangis sbb dia manja. Patu aku pn terus angkat dia letak dia kat satu corner patu aku sambung makan. Papi buat bodo aje la. Kitorg kalu salah sorg marah, sorg lagik diam, xleh batu2 api xleh juga tolong pujukkn.

Berdirilah Sami kat situ sambil nangis. Tegak aje diri sambil panggil2 aku..'Mami..Mami nak bai-sikel' 'Mami.. Mami nak Usu' dan dan la nak susu, sampai manja dia terus sebut Susu - Usu. Aku suh dia diam n diri kat situ. Dalam 5 mins tu dh dgr azan maghrib, aku terus bangun dtg kat Sami and nasihat jgn buat lagik mcm tu. Asal makan aje nk main2 buat perangai. Dulu aku kecik2 punye la appreciate makanan, nak dpt makan sedap punye la susah. Dapat lauk ayam mmg teramat mewah time tuh, menu ayam tu mmg aku rasa pon setahun 2-3 kali aje tu dh termasuk time raya. Tapi aku rasa menu time kecik2 dulu la paling sedap sekalik. Disebabkan itu la aku mmg menghargai makanan sampai la sekarang :P (aku kan kuat makan)

Dah Azan, mmg la aku xsuka budak nangis2 bising2 nih. Kecik2 dulu time maghrib kitorg sume kena ade kat umah, sume dh siap mandi pakai baju wangi2, tv xbleh on and get ready nak semayang n mngaji. Tak boleh bising2 samada gurau atau gaduh. Tu pasal la mlm tadik 5 min aje sami kena marah/denda.

Lepas susu sume sambung makan and maghrib Sami dh mcm bese balik. Cuma sedih gak la aku tgk dia kesat air mata ngan baju dia.. ter sok sek sok sek. ala.. rindunye aku kat dia skang. Aku xsure lah dia paham ke tak napa aku marah dia tadik. Tapi aku tau kalu dia kena duduk satu corner aje sure dia tensen. Elok pas susu ade rancangan 'so u think u can dance', time nih Papi tgh get ready nk conf meeting dia. Tetiba Sami bangun and start menari. Aku biar kan aje.

'Mami..Mami.. Ce..Pat ... lah' ajak Sami
'Papi.. Papi...Ce..Pat..lah' sambung dia lagik

Aku pon terus bangun join dia yg terkinja2 itu..

'Mami.. Mami..i yev u..' sambil dtg peluk2 aku..

Huwaaaaaaaaa.....

10 hottie:

Rozy said...

alaa manjaanyaa sami...
macam mama dia gaklaa tu..
:-p

Biqque said...

ye, aku juak anak bongsu dan aku juak tak prasan aku ni manja (kakak2 aku la cakap) :D dan family ku juak akan berada dlm umah before maghrib, kalo takkkkkkk, pak ein dah panggil nama penuh! huihhhh gerunnnnn!

takpe, if marah sbb nak bentuk dia, tak salah...utk kebaikan dia jugak di kemudian hari...pape pun, sami mmg comel and cerdik, auntie biq sayang sami sampai bebila :) tapi jgn nottiiiii!

Drama Mama said...

hah serious sayuuuu kan bila lepas kena marah and then dia nak cakap i yev u. huhuhuhu

Ely Hasrul said...

tu la aku mmg tau aku manjakan sami sbb cam xbesh plak kalu tak manja2 hahahahaha.. kalu dia noti aku sound'ckp kat auntie biqq':p

tu la zura, kalu kite dh sure merajuk kena marah.. yg dorg nih leh sengih2 dtg peluk2.. uishh syahdu..

Fiza Rahman said...

Klo sami kena berdiri kat corner, iman plak kena kurung dalam bilik, hubby aku slalu buat mcm tu, tapi aku tak sampai hati (^_^).

dibitz said...

aduhhhhh.... sayunye ending..... sami we love you toooo....!

Ely Hasrul said...

fiza: aku xsampai hati kalu kurung dia, takut dia esok2 fobia ngan tmpt terkurung lagik plak sami tu ade perangai ignorance, kang sedap kurung ropenye dia tgh layan main bende lain mana tahu ahhahahaha

Anonymous said...

manja2 kan la sementara lom ada adik ni. so nnt fair la semua org pernah kena manja..hahahha..

miya kalo i panggil "manjeeee", tersengih2 cam kerang busuk...sengih sampai hidung jd penyek & mata sepet..then kena la la dgn i tepuk dahi dia sebijik & kata "peggy daaa".

Ely Hasrul said...

hahahahah miya ade2 aje.. hahahhahaa i xpenah plak panggil sami manja, tapi selalu panggil dia ayang..patu dia ajuk balik.. ayam... sbb NG dia suka suki gak pronounce to AM.. hahaha ala2 ganu gitu

CatlinaFly said...

ely, sy dah email :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.