Klik Klik

Tuesday, January 19, 2010

Ahad lepas time nak kuar umah papi pakai basketball shoe dia. Kasut tu aku belikan kat Melbourne utk hantaran tunang (ok lagik sbb dia mintak basket'BALL' sebagai hantaran ape jadah) 'dah xleh pakai untuk main la B, strap dia dh xlekat' Aku diam aje. Kesian (walaupon dia ade ntah bape lagik pasang kasut basketball yg sumenye harga xkurang RM300, ermm tapi xpe dia pakai dia suka so sukati dia lah)

Pagi tadik sambil aku dukung Sami tunggu papi ikat tali kasut keje dia aku leh nampak sungguh la pudar kaler kasut yg pudar itu. Sedih lagik aku. Dah 3 thn dia pakai kasut tuh. Kasut nikah. Hantaran tunang aku kasik gak. Harga pon sila jgn tnya brand ape ntah Clarks rasenye. Papi tak pakai kasut cap ayam hitam.

Semalam juga papi tegur aku. 'tak sakit ke pakai slipar tuh?' aku dok bantai pakai slipar kakak beli kat Jakarta, RM1 aje dh convert duit sini. tahap keselesaan? 800kali selesa dari C&K aku. Aku byk kasut tapi xpandai jaga kasut. 'napa xpakai crocs?' 'errr sayang..' hah aku tipu. bukan aku sayang slipar croc yg Papi baru belikan bulan lepas tapi aku mmg suka banget ngan slipar RM1 nih. Dah nipis dah selipar tuh kalu pijak semut ntah2 xmati semut tuh

Pagi nih aku tgk dalam kete ade kasut aku dua pasang, papi ckp aritu dia baca kalu letak kasut dlm kete or duk dlm kotak aje bleh rosak. sumenye sbb faktor pengudaraan. Kalu org tanya jawapan kitorg senang, aku mmg keturunan byk kasut. Banyak2 bende Mak bebel Mak xpenah komplen pasal jumlah kasut kitorg. Kakak punye kasut lagik melampau tu belum anak buah aku nye kasut. Tapi sume tu kitorg salahkan Mak sbb Mak byk kasut wakakakkakaka

Masa kitorg tunang and kawin, kasut hantaran pon dh bape pasang aku xhengat ahhahahaha. Patu Papi mmg selalu hadiahkn aku kasut. Senang pilih sbb dia tau aku suka kasut. Tapi skang mmg selipar aje la aku tibai. Mengimbas sume kasut2 yg cantek tapi tak terjaga itu membuatkn aku tensen aje. Mahal? besenye kitorg beli time sale. Bunguks la kan beli kasut xdek sale. Dan aku jenis xkesah.. kasut harga singgit ke ratus ringgit ke kalu aku suka aku pakai. Dan sesiapa yg kenal aku.. aku jarang la pakai kasut yg typical kaler sume org pakai. Heh jgn xtau dari kasut merah berlabuci sampai la yg berkuda belang :P , serius aku ade Nine West bulu pony comel sgt! hahahahaha

Dipikir2 aku xdek le kasut yg aku sayang ke ape. Sume aku suka tapi aku cam kembang2 hidung la kalu pakai balik kasut nikah yg 3inci tuh.. cuma nyesal sbb kasut tu belah dalamnye dh rosak. Aritu pakai lapik dia dh tertanggal2 dah.. huwaaaaa..patu paling tensen lepas aje bersalin hampir semua kasut tinggi aku ketat. Napa kaki aku xkecik2 ek? Mmg pelik siap melecet kalu pakai. Dulu takde pon!!!

Tarik Napas..

Skang aku xdek niat nk beli kasut lagik. Tapi kalu ade rezeki aku nak belikan Papi kasut keje. Sian dia. Itu aje la luahan di pagi ini..

6 hottie:

fiza said...

Hubby aku plak klo aku beli kasut byk, nnt dia bising. Sbb tu aku suka pakai kasut sampai lunyai, pastu beli baru.

Ely Hasrul said...

papi kasut keje dia ngan slipar kuar2 mmg satu tu aje la.. tapi kasut basketball dia mmg byk .. kasut aku plak byk gak tp bantai satu aje hehehehe

Harrafyelza said...

wakakakak...aku time sblm ada anak iyo la banyak kasut..tp..bila da ada anak..kalo boleh selipar senipis2nye la yg sedap..senang nak mengejar dan dikejar..ahhahah

biqque said...

mmg rasa mcm nak penampo je bila ko beli kasut mahal2 dulu tapi sampai la aku tak nampak pun ko pakai...hishhh!

aku banyak kasut, agak2 bosan aku jual rm5-rm10 :D

sekian.

Ely Hasrul said...

hahaha main kejar2 ngan bebudak tu ke farah..

biqque.. aku pakai la kasut2 tu cuma pas pegnen mana leh pakai dah tinggi melangit patu stylo sgt hahahhaa..

dibitz said...

aku pun suka pakai slipar aku sampai lunyai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.