Klik Klik

Tuesday, January 19, 2010

Setelah berulang kali membaca, berangan, berangan, membaca, berangan, berangan lagik, berangan.. akhirnya banyak jugak bisnes plan yg kuar dari kepala aku yg dh tumpul nih. Sume idea tuh dh lama duk dlm tunggu masa aje nak kuar tapi hati setan yg pemalas selalu aje berjaya memujuk badan aku supaya melepak.. bermalas2an sahaja.. oh heaven..hahhahhaa nih dh kire berangan balik nih.

So ape guna menghabiskan masa buat assignment, masuk kelas, ponteng kelas zaman dulu dan bekerja cam kuli batak kalu tak bleh mempraktikkan pengetahuan dan pengalaman? jawapannye org yg denial dan pemalas macam aku aje nk buang masa gitu. Jadik, setelah diberi dugaan dan anugerah baru lah bontot aku bagai ditolak2 utk bangun.

Walaupon baru stage market survey and costing research sambil menunggu panggilan dari Perth, aku bersungguh nak menjayakan mende ini (walaupon kejap excited kejap putus asa). Aku kasik masa 2 minggu untuk habiskan survey and sampling untuk dapatkn market feedback (lamanye 2 minggu... takpe sources terhad)

Aku rasa kalu aku tak berjaya (bukan sbb tiada demand) tapi sebab tak berjaya membuat bisnes/marketing plan yg betol sure aku malu ngan papi :p Hah penat aje ade degree in marketing and jadik project secretary, event & proposal coordinator bertahun2..

Note: tingin pegi kelas bahasa ketiga-keempat juga bahasa ibunda.


Note lagi: bertahun2 papi xpenah nak kasik organiser EM tapi tahun nih tak mintak pon tetiba papi bagi.. apekah maksudnye itu? haha

5 hottie:

Rozy said...

wahhlaa..dah mula dah.....
all the best na ell!!
nak market feedback involve laa ku sama noo..

Masayu Ahmad said...

bagus lah tu ely

planner tuh sgt bagus utk aktiviti sepanjang tahun

ely sudah ada kepakaran n pengalam tapi masih tak guna lagi sepenuhnya tu

sy pn dpt planner percuma juga dr en.suami, tak payah susah2 beli
guna je apa yang percuma

bajet n jimat

good luck ely

Fiza Rahman said...

Maksudnya...papi tak nak ko membaca, beranagan, membaca...catit apa business plan dlm kpala ko tu dlm organizer yg papi bagi tu, supaya ko tak lupa...ahaks...

Ely Hasrul said...

Rozy: hahaha tu la kalu ko dekat leh aku kasik sample tapi mende yg involve nih melibatkn makanan jadik xtahan lama.. xpe.. nanti kalu aku jadik supplier ape2 aku anto sample kat ko ahaks

Mas: tu la Mas, mmg buku tu byk membantu :D

Fiza: aku pon rasa cm gitu .. fiza bila la nak kasik ko brochure tupperware nihhh

CatlinaFly said...

samalah, kasut ade, tapi suke pakai selipar atau sandal, kaki rasa bebas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.