Klik Klik

Thursday, September 3, 2009

Cuti merdeka aritu kitorg g MV, jumpa kakak kat sana. Soping Raya. aritu mmg dalam sejarah. sungguh amazing bila jalan sume clear and senang aje nk parking. gila la public holiday senang nak masuk midvalley. tapi aku agak sbb org sume lebeh prefer blk kampung. maklum le bulan pose, besh lagik spend time ngan family kat kampung. Kitorg pon blk gak tp ahad dh blk sini.

Dijadikan kesah otw pegi tu aku cam reluctant. i dont think this is a good idea, bisik aku tapi papi malas nk layan aku yg kejap nak kejap taknak kitorg pg gak la. sebab? sebab nye aku demam. badan mmg sakit. walaupon aku xpose bukan leh makan. patu sebab aku xpose aku xsuka la nk suka suki suh papi carry sami. Sampai MV tengahari, sami relaxs aje kat xplory dia tapi xlama, pas stgh jam dia dh start cranky. yg aku plak kesilapan besar leh masuk jj, ternampak la abg cik tu ngan playland. ala ... sapa nak layan, aku nak soping. nak jadik hal plak slama ke nih sami bukan jenis yg meminta2 (xsempat nak mintak sume dapat), tapi sami jenis kalu dah sudah, dah la dia xbuat perangai. tapi nak menunjukkan kehebatan dia berumur 18bln kuar la tantrum dia.

Huhuhuhhu.. taknakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk jerit sami sambil meronta2 nangis kuar airmata muka merah padam walhal dia xdek le cerah mana, papi diam aje sorong xplory mami dgn tenaga superwomen carry jln laju2 kuar dr jj. kitorg bedua pakai mask. tapi aku tetap pandang papi smbil tersenyum and aku tau papi nmpak aku senyum. aku senyum sbb aku tau aku xbleh nk buat ape2. letak sami kat bawah dia guling2 badan smbil tunjuk tmpt dia nk pegi. lets go! lets go! jom! sami tarik aku. sami nih pandai ckp sbnrnye. aku terus tnya papi. carik nursing room or balik. time tu blank xtau mana nursing room. papi terus ckp pg surau kat bwh bleh duduk kt kusi situ. otw nk g situ sami mmg create scene gegila.time tu papi dukung dia. aku tau papi marah sbb muka papi merah padam. aku amsih buat muka cool sbb mmg aku cool pon time tu hehehe. bagi aku sume budak cam gitu tp maybe bagi papi dia upset napa sami yg selama nih bergelar 'budak baik' bleh jadik gitu. (aku xheran sbb papi mmg paling hebat tapi kalu memandu dia bertukar jadik monster)

Sampai kat kusi surau situ sami tolak2 papi mintak aku dukung. bile aku dukung sami tunjuk2 kat papi buat muka sedih. aku terus susukan dia, popok dia. patu mintak papi belikan mashie kat kfc utk sami, by the time papi dtg balik sami dh tdo. 'i menyampah sami buat perangai mcm nih' ngadu papi 'sedih i,i cubit dia' laaaa patut la sami tunjuk2 kt papi. 'sami bukan penah mcm tu, sabar la' pujuk aku. xtau nak ckp cmne lagik sbb aku tau papi rasa bersalah. ye la kitorg belum sempat study toddler tantrum lagik ehehe. pastu kakak pon sampai kitorg soping

Sejam lebeh gak sami tdo patu bangun sengih2 point kat kakak 'tannntikkk' berulang2 kali (cantek,sami panggil kakak aku mami cantek). waahh mcm xdek ape2 plak. suka la mami cantek dia. sami mmg pandai amik ati mami cantek. terus dpt baju raya hehehee.

Abis soping otw balik tu aku suh papi google info tantrum nih. patu aku ckp kat papi mende nih normal cuma kite kena tau la cmne nk handle. bg aku sami xbape sihat 2-3 ari nih sbb ade la beberapa scene dia buat time blk kg aritu. tapi kitorg bedua setuju yg sami mmg manja. gila aku tak manja kan anak sendiri. aku sendiri terang2 anak manja hehehe. tapi manjakan mcm mana xdek le smpai ape dia nak sume dapat; kitorg hanya perlu tau camne nk handle dia aje. bagi aku seaktif mana sami dia xdek le hyper smpai pecahkn barang or pukul anak org.

'i nak demam la papi' ngadu aku sbb aku rasa cam tambah teruk aje badan. terus telan ubat. patu tido awal mlm tu. esok pikir kendian tapi brg sami sume dh ready nk anto nurseri.

5.15am aku susukan sami, badan rasa ok sbb dh mkn ubat. so bleh la g keje, kejut papi sahur.
5.45am sami smbung tdo tapi tetiba dia tertonggeng2 smbil tutup mata, 'dia poop ke?' tnya papi. 'aah' jawab aku ringkas tutup mata ngantuk.. tetiba aku rasa tgn aku ade bende geli2.. 'd, bukak lampu' terus aku duduk tgk sami

'eeeiiiiii' sami tunjuk tgn dia.. laaaaa abis dia poop kena kat bedsheet kuar2 dr suar dia.. time tu sami dh diri buat muka cebek.. 'it's ok sayang mami tak marah, sakit ke?' kompom sami ceri beri. apehal nk cirit birit plakk.. mkn ape aje?? terus aku ckp kt papi mmg nk visit Dr. Kumari, selain cirit birit sami batuk mlm2. chesty sket. dah agak lama la since aku start keje kire2 dh masuk 3 minggu. ubat kt klinik idzham dh 2 kali amik xbaik2.

'his lung ok. not too bad, cirit birit tu sbb dia mild fever and kena virus skit, take ubat by a week patut batuk baik' senyum aje Dr. Kumari, mmgla dia senyum tgk muka dia aje dh 60hengget hahahaha. Dr. Kumari nih mmg paed sami dari lahir. Kitorg penah tuka sekalik ngan Arwah Dr. Haliza sbb time tu dia cuti. orangnye mmg cool and relaxs. bese la dokter sume relaxs. yg over mak bapak. mau xover jadik ape2 kat si kecik tu aku meroyan 10 thn.

'its ok. he's active and he's catching up' said Dr. Kumari lagik bila aku komplen apesal sami still 9kg walhal mkn minum sume ok. Ekceli aku tau sume tu ok tapi aku nk dgr gak dr mulut pakar hahahhaha denial betol aku nih. Patu aku mmg tensen, almost every mth sami demam. demam tu high fever tau. kalu g ER kompom admitted. dulu time dia kena roseola tu mmg gelabah tp pastu dh tau ape nak buat. Cuma kitorg dh jadik tabiat, demam kalu bleh monitor buat sdr tapi kalu lebeh 2 ari mmg tuju terus jumpak Dr. Kumari. Batuk pon cmtu, yes aku mmg salahkn nurseri sbb sami suka batuk. Tapi batuk if dh nk smpai 2minggu kitorg mmg akan suh Dr. Kumari dgr chest dia. Bahaya. Aku xdulik bape spend dh time tu. Mmg kalu sekalik jumpa tu kalu xdek RM150 mmg bukan Ampang Puteri la even baru2 nih kena RM250 tapi aku ngan papi kalu pasal kesihatan anak taknak berkira. Tu pon alhamdulillah kompeni papi cover sikit. Mmg kitorg over la dan kitorg percaya gak if budak sakit makna dia practise utk lawan la bende tuh, bagus jugak kalu tgk dr segi positif tapi aku xdulik. jadik ape2 kat anak aku bukan org lain nk tanggung. aku gak. so xpe la bayo lebeh asal aku puas ati.

Malam tadik sami cirit lagik. nak minum ubat mmg kena bagi kat sponge bob dulu hehehe. Alhamdulilah dh sihat.. mami hepi papi pon hepi sami lagik la hepi. TAPI serius lupe nak tnya psl tantrum kt Dr. Kumari. xpelah google aje.

p/s- dapat sms kakak smlm 'i dah beli snow 900g rm38, i bought 2 for sammy boy'. huh mami cantek dh belikan susu snow la.. xpe kite cuba tu dulu lah.. jimat duit mami xyah beli enfa.

3 hottie:

Masayu Ahmad said...

kat jj mv ada nursing room, tak silap sebelah tmpt barangan lelaki. (brgn golf)

Masayu Ahmad said...

kt jj mv ada nursing room, kalau tk silap kt bhagin baby

dibitz said...

myra dah start 2nd stage minum susu promil, taik keras la pulakk............. aku dah beli 4 kotak dah nih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.