Klik Klik

Monday, July 26, 2010

Laaa baru la aku tau ropenye 3 hari papi ajak g holiday tu bapak mertua aku masih ade kat umah. this weekend dorg nak hangkut barang, abah dpt keje kt UPSI plak. tapi bile hantar barang ke sana - which is pertama kali la dlm sejarah aku xikut papi (kitorg mmg saling folo memfolo), papi - sami + abah aje yg pegi tapi letak barang aje. Abah akan start another 2 weeks, so sbb abah dh kuar dr umah dia kat bangi semestinya abah kena duduk kt umah anak tunggal dia, which is aku ckp

'panggil cleaner' aku mengorder kan papi

err sebenarnye aku tipu, aku ckp cam nih

'abah mulut mcm mak i, panggil cleaner' haha itu la ayat sebenar aku. bukan. bukan aku mengutuk tapi mmg betol pon kalu mak aku nk dtg umah mmg umah aku bersinar2 tauuu.. bapak mertua aku dgn mak aku suka gak kasik komen yang memberangsangkan. mak aku ok lagik la dia bebel kat aku antara kata2 dia

'cuba rumah tu kemas sikit, nnti laki kite rimas' maksudnye dia xsuka la aku sambil lewa aje amik kesempatan sbb kalu laki aku carik lain kang (gara2 bini malas) aku nak salahkan sapa?

tapi abah lein pula, dia suka kasik komen begini (sbg contoh la ye)

'rumah sepah ape lagik kemas lah' -- gara2 aku manis mulut ckp 'sori lah bah, umah sepah' --padahal xsepah pon. bergurau? when its comes to in laws xdek gurau senda okkk

'napa la nak beli washer yg auto, membazir air' ---- patut kah aku ckp 'ko nak basuhkan baju aku ke?'

'tak payah beli diaper, pakai aje lampin kain jimat' --- errr

'sami nih ikut sapa makan bersepah??'

'sami nih ikut sapa suka conteng2.. hasrul dulu tak macam nih..'

'ala xpayah nak ckp slow2 biar sami tido dlm bunyi bising biar dia biasa' --- sambil ckp kuat2 pukul 11mlm dan aku sipiii langgar nak jadik setan

ok dh lari topik, kesimpulannye aku xsuka la bila abah dtg tetiba papi nk tinggal kn dia walau satu mlm. kesian abah. dia bukan ade bini. mak mentua aku kat sabah. eh? mak mentua ke?? haha kesimpulannye (lagik sekalik) walaupon abah suka ckp lepas, suka bergurau tak kena tempat, takde common sense, aku sebagai menantu xsuka la nk buat sesuka hati kat dia. walaupon aku tau abah xkesah kalu kitorg xdek takat satu mlm...

ermmm contemplating aku...

12hb abah nak balik sabah. sapa nak order kuih cincin utk raya.. mmg aku nk bukak tempahannn hihi

0 hottie:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.