Klik Klik

Friday, November 11, 2011

Haha.. rentetan jawapan mengarut aku disini, aku ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada yg sudi membaca yg aku rasa kebanyakkan nye adalah org2 yg suka travel. Rasanye aku lupe nk jelaskan (ceh dh pjg2 punye karangan tak abis jelas2 lagik? haha) yg sebenarnye AKU juga PAPI termasuk lah SAMI sangat suka TRAVEL. SANGAT2 SUKA. 

(err bukan tajuk nk ckp psl Hadiah Misteri ker??)

Yang membedhakan kau dan aku hanyalah


1. Aku tak pernah ceritakan secara terperinci/details tentang perjalanan percutian kitorg, baik dari segi penulisan didlm blog mahupon cerita bergambar (bila sempat aje la baru upload kat FB). Sebabnye aku pandai ckp aje, walaupon SPM dpt A1 tapi aku xreti la nk karang2 tanpa melalut bebukan haha

2. Percutian kami sbrnye lebeh kurang sama aje, dimana pg juga lah melawat tmpt bersejarah, tmpt glamer, tokong, mesjid, kawah, air terjun etc tetapi tidak pernah memikirkan soal budget. Maksud jika ade kemudahan teksi atau bus ke tmpt yg sama tapi berlainan kos perjalanan, kitorg tak kisah memilih yg mahal sedikit tetapi selesa. Tapi tmpt2 berkenaan tuh kire kalu smpat lah, kalu xsempat xpe lein kali aje. tak wajib hehe

3. Juga memandangkan aku mempunyai travel partner let me sayang u yg xboleh nk ber'backpacking' (tu psl la aku ckp sling bag dgn diaper bag fatt oii sbb itu aje kau bwk, lain2 beg troli ke ape papi yg bawak haha), partner yg katanye 'i penat keje, i nak duduk hotel yg selesa' tanpa meminta aku keluarkan duit, ape gile aku nk bantah? DAN partner kesygan aku itu juga tak pernah nk bantah kalu aku nk pegi sana sini tapi sbb aku pulak selalu sebok dgn bangun lambat, makan banyak smbung dgn Spa pulak tu yg kenkadang memerap kat hotel aje tuh hihi

4. Walaupon travel partner cinta hati aku tu suka bergambo byk2 (cth gambo Great Ocean Road pon beratus2) sungguh malang sekalik sbb aku pula tidak pandai duduk diam menikmati pemandangan santek, dtg tgk 10mins dah la patu kite pg tmpt lain hehe

5. Travel partner dlm hati ade Papi aku tu seorg yg high mentenen. Kuat Soping. Jadik mmg tidak heran sekiranya didlm itinery termasuklah melawat ke soping mall. Jarang ade dlm list korg kan? hehe. Betol, bukan aku yg kuat soping tapi dia tuuu betollll diaaaa (mulut muncung arah ke Papi)

6. Dan dari segi pemakanan, most of the budget mmg ke sini sbrnye. Utk mengelakkan aku yg ade IBS nih terjatuh sakit. 

7. Akhir sekalik memandangkan percutian kadang2 memerlukan budget yg besar, mmg lambat lah kitorg nk ke tmpt2 yg selalu ade promo AA sbb Papi xsuka adhoc dan tak suka juga mgunakan kad plastik kalu dia rasa dia tak boleh bayar. 

Jadik sbb itu la aku mmg segan silu nk ngaku aku berada didlm dunia blog org2 yg suka travel nih. ade korg pg sesuatu tmpt tu sbb hotel nye? takde kan? hahaha tapi sungguh berbesar hati sbb korg menerima la komen2 aku yg selalu melalut tuh betol2 mcm surirumah yg miong haha

Tetapi (gaya YB)

adekah pandangan sesetgh org akan berubah sekiranya aku start tulis blog pasal perjalanan kitorg? Nak terai? hehe bukan tokleh terai takut sangkut cam cite Abg G aje nnti hahahahahhahahahaha (kepada yg berkenaan, aku tuntut cite Abg G nih jgn nk ngelat)

Berbalik kepada Hadiah Misteri itu.

Sumpah, aku teruja dgn korg punye entry tau!!! aku suka!!! aku suka!!! keep me in the loop.. please... jadik aku sungguh berbesar hati nk bagi sbb itu aje lah tanda appreciation aku kt korg sbb bagi aku masuk dlm hidup korg. Cuma aku serahkan kat Fatt & Papi la ek utk memilih, aku nk pilih sama tapi aku nih pilih kasih, kalu aku sorilah besh cemana pon korg punye jawapan aku 80% dh pilih Biqque hahahahha so minta izin aku print sume entry korg then suh Papi yg pilih. Percayalah Papi tu sungguh murni orgnye. Dia menerima sume org seadanya. Jadik aku percaya dia akan memilih yg terbaek (ewah dh mcm realiti show plak)

Ape bentuk hadiahnye?


Tapi bg kitorg masa sbb aku dh nk pi KK dh next week. xoxo!!

4 hottie:

Biqque said...

hi bro.

*angguk skali sambil lambai2 kat hasrul di celah2 orang ramai*

Ely Hasrul said...

hahahaha aku cam xpaham apehal ko nk lambai hasrul .. hahahha bongokkkkk aku bleh tau tu cam neh gaya ko angguk skalik patu lambai2 tu hahahhahahaah

masMZ KaKiJaLaN said...

Hehehe.... nak haluuuu jugak larrrrr..... muahahahaha

*arini baru ronda2 baca assignment nih.... padan larrr rasa lenmacam je, rupanya ni bukan entri assignment! *tepuk dahi

Ely Hasrul said...

hahaha Mas, bukan.. bukan.. entry assignment yg lein.. byk sgt entry pjg2 xsempat nk mbacanye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.