Klik Klik

Tuesday, November 15, 2011

Dari Kumpulan cite Aku Ade Kawan

'mlm tu mak akak suh beli telo kt kedai, bese lah kampung mlm2 mana ade lampu. tp akak selamba la kuar naik beskal baru kul 8 lebeh aje pon' Kak Intan memulakan cite, memasing senyap xsabo dia nyambung cite

'tapi akak berdebar gak sbb nk g kedai runcit tu kena lalu kubur dulu.. ala ade pon satu kedai aje' huyuh menambahkan suspen, aku rasa kampung Kak Intan nih kat Kanchong Darat. dah lupe, diceritakan kepada kitorg hampir 20thn yg lps. 

'akak pe lagik bila nk smpai kt kubur tuh akak kayuh la laju2.. smpai kt tgh kubur tuh alih2 akak rasa cam ade bende melompat kt seat blkg, terus beskal jadik berat' ternganga mulut kitorg.. mata terbeliak, memeluk bantal memasing smbil memberi perhatian. kusyuk. cuba kalu kelas kimia xdek nye ko kusyuk cmgitu.

'akak punye la kayuh cm nk mati tp akak xberani lgsg nk pandang blkg' gigih tul kalu aku sure buat bende sama kot, nk kemana lagik?

'smpai aje kedai akak turun lempar aje beskal tuh, tak toleh lgsg tp akak xdgr bunyik beskal jatuh, pelik tul sbb akak xturunkn tongkat pon' memlm dgr cite seram kt hostel makin rapat la memasing duduk

'time kat kedai tu, pakcik tu pon nk tutup kedai dah.. akak jeling la skit kt beskal.. beskal tu tak jatuh!!! tegak aje cam pakai tongkat or org pegang!!!' huwaaaa kalu aku kompom xmo blk, xpsl2 pakcik kedai runcit tu yg kena anto blk

'akak punye la takut tp akak blk gak naik beskal tuh.. berat betol' wahh kali nih kitorg kagum dgn keberanian Kak Intan

'smpai aje kawasan kubur tadik, akak rasa ade bende melompat turun terus ringan beskal, akak toleh blkg!! akak nmpak samar2 cm lembaga pakai baju putih lambai2..' huwaaa bleh plak bende alah tu babai kt Kak Intan

'akak pecut laju gile smpai tercabut rantai beskal, smpai umah akak lempar beskal tuh terus masuk dapur hulur telor..' 

Huyuh.. mmg seram la time tu.. even skang pon cam seram2 gak hihi. Korang ade cite?

10 hottie:

Liz said...

erk, seram aku mendengarnya. berani nye akak tu. kalau aku, kompem dah tak blk rumah naik basikal tu.

Ely Hasrul said...

kalu aku kompom ajak kawan g kedai or xpegi lgsg hahahaha.. mmg lawak la sbb tetiba aje bende tu nk menumpang. siap tlg pegangkn beskal hihi

Ren said...

Jap aku cam kompius ni...ni citer seram betol2 ke citer lawak ni?????.*sambil buat muka tatau nak gelak ke nak seram...sebab aku tak caya ko boleh citer, citer seram...

Ely Hasrul said...

budussshh janggel hahahha. cite betol lah! yg diceritakan kepadaku.. ooo ko xcaya yek... tgk la 3kali mlm jumaat aku buat cite hahahhaha

Ren said...

hahaha ye la...kan ko salu citer giler2 jer..tetibe masuk kitab seram..tu yang kompius tu hehehe...


OK aku percaya...*seram

Ely Hasrul said...

ha Janggel seb beik ko seram hahhaa

Fatt said...

ely, ko buat popup komen box bole? sonang skit nak baca next entry..

HAHAHA...siot jek yg ko kata kelas kimia pun tk khusyuk..hampeh!

ko punye citer mmg best sbb ko pandai mengarang. wlpun pendek tp aku bleh feel citer ni...tp nasib baik dia lambai..buatnya dia peluk pinggang masa tgh kayuh tak ke naya? mencicit2 lari tak cukup tanah pastu. haha

iina said...

bab basikal tuh leh tegak tak jatuh tuh mmg scary.. agaknya di kesian kot akak tuh p kedai sorg2 ;)

Ely Hasrul said...

fatt pop up comment? err.. cemana tuh? aku kan uta IT.. ko nih pon.. sila berikan tunjuk ajar.. aku xtau..

Ely Hasrul said...

iina, tu la bentu tuh tlg pegangkan beskal.. eeii seram.. kalu aku pn buat gini, smpai kedai mmg main campak jek beskal tak toleh blkg hahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.