Klik Klik

Thursday, August 5, 2010

Selama aku naik public transport nih, baru la aku dpt pengalaman sebenar Famil. Haha. Macam2 ragam org aku jumpa. Hampir tiap hari la pakcik2 abang2 kena halau dari coach pink komuter. Ada juga hari2 aku terdengar conversation org lain baik dlm bahse melayu, english maupun jawa (yes ade gak indon2 bercerita ckp kuat2 dlm bahse jawa mcm aku tak paham haha) Tapi aku bukan nk komen pasal tu.  Tolak tepi pink coach, tak apelah kalu ade yg tak tahu membaca, buat2 bodoh, buat2 lupe jantina suka lah kalu korg nak tompang aku xkesah.Aku nak komen pasal tahap prihatin pengguna public transport nih.




OKU, Elderly, Pregnant Ladies + Mother with Baby

Ini common sense ok. Beri lah keutamaan!

Semalam aku naik LRT kat sentral. cam bese lah kalu blk awal sure penuh. if aku blk mlm2 tak penuh. Alih2 dh nk turun baru aku pasan, sebabnye aku dok dengar baby nih dok nangis2. aku tgk ade la sorg minah yg aku rasa bukan local tgh dukung anak dlm umur setahun lebeh paling tak tahannnnn xdek org offer dia duduk. Nasib la selang 20org depan aku, kire minah tu coach lain la.. aku nmpak dr jauh sambil nyumpah2 dalam hati. Yang duduknye sume kaki muda mudi siap laki pompan buat xnampak. HELLO!!

Sumpah kalu aku berdekatan sure aku maki sapa yg xkasik dia tmpt duduk tuh.

Since aku pegnen kan sami dan sepanjang kitorg travel bwk sami, aku selalu di offer kelebihan bila mnggunakan public transport. Walaupon sami tu kalu dpt naik train kalu buleh dia nk jadik pilotnye. siap nk diri sama cam org lain.

Marah sungguh aku semalam. Seb beik aku xdek camera nak amik gambo.

Eii geram!

4 hottie:

Liz said...

aku dulu pengguna tegar komuter/lrt.. aku tau sgt laaaaaa!!!!

kalau ko nak tambah sakitkan hati ko kan, ko cuba naik time org pegi/blk keje. boleh nmpk yg duduk kat tmpt tu ialah mereka yg sihat, tak mengandung. yg pregnant, yg bertongkat, yg kurang upaya.. BERDIRI!

yg duduk kat tmpt tak sepatutnya tu boleh borak2 rancak/tutup mata/dgr lagu/pura2 tidur!

aku penah tegur golongan ni sekali. masa tu ada sorang lelaki kurang upaya berdiri. dia pun baru blk dari keje. 2 tongkat tau! yg duduk buat muka bodoh je. aku geram la. lama gak. last2 hari aku x tahan, aku pegi tegur ketiga-tiga org yg duduk kat situ. baru la terhegeh-hegeh nak bgn. tp lelaki kurang upaya tu x sempat duduk sebab dah sampai ke destinasi dia. puas hati aku. walaupun lelaki tu x sempat duduk tp 3 org tu sudah malu sebab kurang akal.

Fiza Rahman said...

Dorang nih memang tak prihatin. Dah byk kali aku nampak depan mata senario mcm nih. Aku yg pegnant pon kena gak. Ko bayangkan aku naik dari KL sentral sampai Kajang baru dpt duduk, dorang buat tak tahu jer, buat2 tido & buat bodo, rasa mcm nak amik gambo jer. Tapi aku lagi kesian dekat org yg bawak anak, tak der org offer duduk.

Ely Hasrul said...

aku selalu gak tingat kat ko fiza. patu lepas aje aku tulis entry nih. blk aku nmpak kt komuter akak nih pegnen tp aku xpasti sbb akak tu mmg plus size, patu belum sempat aku tnya ade sorg minah dh offer.. seb beik..hihi

Drama Mama said...

haaaaaaaaaaaaaaaa i know! dulu kekadang tu sampai nak pengsan2 dalam LRT i rasa tapi orang buat tak nampak ja. i pernah dah tak larat nak pengsan time preggy lah i duduk ja atas lantai tu coz nobody offered me seat. langsung tak prihatin. ni nak marah nih!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.