Klik Klik

Monday, July 20, 2009

Match Day – 18th July 2009. Kick Off 5.30pm

Pagi2 aku dh terbangun.. cis tercepat la plak.. tapi terus kemas2 dapur and siap2 nk masak spaghetti. Tgk2 xdek mushroom, xpe nnti suh papi g beli. Buat masa nih buat mashie dulu.. Dah settle sume siap rebus spaghetti aku suh 2 baby tu bangun.

Sedang sebok uruskan sami tetiba rasa nk buat chicken soup hahahha turun kan ayam terus masak. By pukul 12 sume dh siap spaghetti, mashie & sup. Tunggu Gee datang aje sbb adik ipar dia nk tumpang pg skalik. Sami dah agak cranky sbb ngantuk hahahah bangun cpt la katakan.

Gee dtg aku hidang spaghetti sup yg dorg mkn sikit aje cis, siap2 pas semayang terus kuar. Anto sami kat nursery dan laju aje g Pandan Jaya. Parking kt situ dan time nih dh tersengih2 sbb ramai la yg berjersi merah memasing nk naik train yg sama hehehehhehe.aku pakai tshirt ManU aje.. baru beli semestinye rm99 bahbi punye harga.

Sampai aje bukit jalil station (time nih train okek lagik.. ramai tapi xsempit walaupon berlari2 nk rebut masuk time kt chan show lin huhuhuhu) kitorg split ngan Idin sbb Idin mmber dia dtg asing2. Aku siap warned papi.. balik nih mmg bleh lemas la kan. Kitorg beli teket pi balik siap2. kuar aje dr station mmg beribu2 la umat manusia dgn pelbagai gaya. Papi terus heret aku laju aje naik atas. aku plak tercarik2 penjual scraf tanduk setan tu hish xjumpak tp ramainye la org pakai jelesss. Siap ade lampu lagik. Hish xdpt aku bergaya red devils.

Pas check entrance kt map situ kitorg mmg menuju terus aje. Ignorekan sume jualan langsung kt situ. Tgh jln tetiba dgr cam sore yg pernah kitorg kenal. Cis bleh tjumpak Abai kt situ ahhaha. Ramai2 org bleh la terjumpak jugak. Time masuk seat bwh dh penuh tapi kalu takat riki utk 2 org ade lagik cuma aku xmo duk bwh kang tgk bola sama level ngan player. Ajak papi g atas ek elenn kosong semedang. Time tu baru kul 3 lebeh org penuhkn bwh aje.. yg atas slowly aje dorg duduk. Tapi seb beik gak kitorg duk situ awal. Xsmpai 5 minit penuh sume tmpt.

Papi kuar blk setelah copkn 4 seats. Jabar ngan sorg lagik mmber opis pap ink duk skalik. Cilanet mana dorg pegi smpai kul 4 xnaik2. Aku dh suh papi naik cpt sbb aku nk pam susu satu hal, nk pusing surau jauh opposite tmpt kitorg duduk. Alih2 spt yg security staff tu ckp ‘bodoh punye organizer’, aku xdpt g surau sbb dorg tutup pagar. So org side sana xleh masuk belah kitorg vise versa. Aku carik toilet seb beik toilet ade 2 big room. Satu sinki room aje satu toilet room bagus2. aku duk atas sinki bench tu dgn selamba nye pam. Sume org yg kuar masuk toilet tu pon ok aje tgk aku tanpa sebarang kerut dimuka dah anggap perbuatan aku tu bese aje. Mmg la sbb sume org dok sebok pikir pasal ManU hahahahha

Tgh pam yg xbyk productionnye, stress kot, sorg makcik masuk eh bukan makcik la.. akak la.. rasenye late 30 tu xpon early 40 eh ye ke sukati aje aku ntah2 muda..dia basuh muka alih2 aku tgk cm amik air semayang. Time tu dh masuk asar.

‘akak amik air semayang?’ Tanya aku

‘aah’ jwb akak tu ringkas

‘kat mana suraunye?’ pelik la kan

‘ala kt bilik atas tu dik, semayang share ngan laki. Xdek tmpt air semayang akak amik kt sini aje.. bilik tu pon xdek sign ape2..’

Abis aje pam aku terus check bilik yg dimaksudkn akak tadik. Ade tmpt air semayang. Aku rasa surau sementara belah situ la.. patu penuh org laki semayang jemaah tp ade gak la 2-3 pompan tunggu.. sbb nk masuk dh xmuat. Laki2 tu plak abis semayang terus kuar samada nk bagi kitorg space ataupon takut seat dprg dlm stadium diambil org hahahaha.

Pas settle sume aku naik mmg dh penuh gile seat siap org duk kat tangga. Ye la tmpt kitorg mmg tgh2 patu papi ckp musti dorg oversold tiket tuh. Ek eleh ntah2 sengaja. Aku tgk ade sorg abang nih suk kt tmpt aku. Dia pangku anak. Comel budak dlm 5-6 thn. Patu bile aku dtg papi pon beralih sbb mmber dia lagik sorg duk tmpt lein.. so cukup la kitorg betiga termasuk jabar. Patu abang tu plak duk kt tangga, anak dia aje la duk sblh aku. Dh la comel, behave plak tu. Panas2 tu dia bleh diam aje. Aku hulur air mineral kt dia. Bila dia amik, abang tu cam suh pulang balik tapi aku ckp xpe.. mmg aku yg bagi.. patu siap suh anak dia ckp terima kasih.. ehhehehe TETAPI

Bila start aje game. Penyokong ManU yg ala2 diehard fan nih walaupon nk ManU beraksi hebak, score gegila tetap xmo Mesia kalah gegile. So bile player Mesia teragak2 nk shoot mmg ramai la yg jerit frust. Termasuk la abang nih tadik, yg buat aku terkejut dan bengkek nye abang nih tetiba ‘fuck u la’ ‘babi la’ ‘bodoh’ sebijik cam org tgk bola kt kedai kopi. Gile ah.. papi ckp dia siap tunjuk middle finger kt screen. Ntah ape2. aku nak sound tapi anak dia sebelah aku tapi abang nih pon bangang sgt napa bwk anak tap ink cursing cam ko xdek pelajaran.

Patu bila abis aje first half, abang nih pegi beli air. Papi plak g semayang. Patu abg tu blk dia duduk kat sblh aku smbil pangku anak dia. Patu anak dia ckp sesuatu buat aku impress sgt

‘ayah, nanti ayah jgn la marah2 mcm tu lagik ok’ slow aje anak dia ckp

Hahahahha aku xpandang pon muka abang tu. Tp mmg smpai abis game dia senyap aje Cuma sorak2 bese aje jhahahha padan muka ko! Bodoh! Tau dak ape yg ko buat anak ko akan ikut. Esok2 kalu anak ko beso anak ko ckp cmtu jgn la ko nk marah. Hish. Ade aje jumpa manusia yg ntah ape2.

Time papi blk semayang aku pesan burger sbb lapo. Bodoh masuk xleh bwk air makanan tapi sedap aje org jual dr luar pagar. Burger mmg cam sial la kan. Satu rm3. aku doa aje xsakit perut. masak burger cam panaskn aje.. burger, roti, sos itu aje.. cmne la org meniaga leh tamak cam nih..
Dah nak ujung game aku dh start cuak dan bosan. Ye la bila nye nk score? Panas mesia xbese main panas2 ke hahahahhaa. Seb beik la Owen score gak. So puas aku sbb dpt tgk Rooney score, dpt tgk Nani buat trademark balik kuang dia, and Owen score time debut. Cakap psl Owen, walaupon strange signing dia, walaupon org ckp rugi dia asik injured, dh xbleh main sume tapi ManU fan mmg ManU fan la. Siap jerit nama Owen suh masuk main. Hahahahhaha. Punye la supportive. Time nih aku xrasa terkilan pon xdpt tgk Ronaldo main. Sebab tgk Giggs aje aku teruja. Aku mmg dh lama jadik fan ManU. Aku suka ManU dari zaman Ole dulu, paling faveret mmg Giggs la kan.. Huhuhuh puas ati.

Abis aje game, semayang kat surau lrt patu join org ramai bersesak nk masuk station. Aku dh tau dgt mmg org akan sesak cengini. Sabar kan aje sbb aku dh rindu sgt kt sami. Ramai amik gambo time sesak2 nih. tolak menolak sume ade.time niha ku dh tingat psl fan lemas kt stadium Liverpool huhuhuh seram. Aku berdiri tunggu train tuh pon bukan diri atas kaki sdr. Diri sbb org dok hempet.. so aku xkan jatuh punye hahahhah. Time nih kitorg mmg xjumpak Idin langsung. Dapat sms Idin dh naik dulu so suh dia tunggu kt parking aje. Yg kesiannye dia silap station, dia turun kt Pandan Indan instead Pandan Jaya hahahaha.

End up amik Sami kul 9 lebeh. Sian dia tapi dia sonok aje lari2 hepi. Tengkiu Teacher Sarah, nnti ingt raya nk belikan Teacher Sarah tudung la. Anto Idin kat Gee patu terus balik. Makan kt umah aje sbb dh lembik xlarat nk mkn kt luar. Mlm tu jugak

‘B, sbb ManU kansel Indon trip, dorg buat 2nd match Monday nih 8.45pm, tiket rm58 free seating. Nak??’ Tanya papi berbunga2. Papi mmg bercahaya aje muka terpancar kegembiraan psl ManU dia nih.. ingat lagik memula dating dulu bile dia tau aku tgk bola and aku mmg ManU fan dia bleh jerit kuat2 hepi hahahahaha

Tapi aku jwb ringkas aje..

‘Sami?’

Hehehehe sian sami, mami dh xmo tinggal sami lama2. If papi nak pegi xpe, kite kt umah aje. Nak bwk sami nnti sami nk tdo sian plak.


4 hottie:

Yatie said...

ely suke ar nengok, understanding gitu laki bini, sanggup meredah dan berabis duit demi minat masing2..
i like tau, bila la agaknyer kita leh Face to Face ek.........huhuhuhu

Ely Hasrul said...

nanti la thu, aku buat party tupperware bleh la kite jumpak time tu hehehehe

elly mustafa said...

kecik nyer gambarrr...tingkat brape korang duduk nih???

Ely Hasrul said...

duk tingkat 2 aje tp bese le camera tak hi tech hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.