Klik Klik

Monday, September 3, 2012

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
 
Terimalah gambar penyertaan dari hamba

Tak lengkap Tak terang Tak clear

Yang penting Kerjasama

 
 
Idea Biqque.
1. Blogger bergambar bersama kereta lama dan buruk (mesti kereta berusia 20 tahun atau lebih)

'assalamualaikum pakcik, pekabar? maaf lah saya lalu sini tadi nampak kete nih, boleh saya amik gambar?' ko mmg kejam dh la pakcik makcik kasik ko amik gambo, jemput masuk umah beraya ko sikit pon xmo amik gambo pakcik makcik tu.. ciss

 
haaa amik gambo cecpt.. jaga2.. jgn tunjuk sign lama + buruk tuh..
pakcik makcik sedang memerhati..
 
ape? xcukup? meh kite tambah lagik
 
 
haaa nampak? nampak??? hebak tul pakcik makcik nih ade 3 kete lama, tu blum kete yg lein.. melambak2 dh cam bengkel plak aku tgk.. van pon ade! ahhahah
 
 
 
 
2. Blogger bergambar terlentang dimana pelita raya berada di kedua tapak tangan (mesti dua pelita, satu kiri satu kanan)
 
 
panjang ceritanye. dipendekkan. ini aje pelita yg ade!!
improvise katanyeeee
 

 
haa nampak? nampakk?? dh kata suh melentang siap pelita di kedua tapak tangan, tinggi betol lah imaginasi korang nih!! terimalah gambo begini yea.. yg pasti ahkak sarung fidafiss punye jubah tauuu! (nanti ahkak tayang kat rumah mak esah)
 
 
 
 
 
 
3. Blogger bergambar makan kuih raya di dalam kedai/pasaraya sebelah cashier (mesti ada cashier tengah keja, kalo dia gelak lagi bonus)
 
'boleh tak kitorg makan kuih raya sekalik??'
 
'alaaa korg kena tunjuk cam tgh buat keje.. patu kena gelak..saya aje kena makan kuih raya..'
 
'ala.. xkan nk tunjuk tgh kire duit ribu2..'
 
'ok lah ok lah makan kuih skalik pon boleh la..'
 
hishh over tau dorg nih..
 
 
'ehh lagik skalik la ely, akak tadi mcm tak ready..'
 
????
 
 
haa nampak? nampakk?? puas ati la tuh
 
 
 
 
4. Blogger bergambar main bunga api depan balai bomba dgn kadar api yg besar (pepandai la korang nak buat apa dgn bunga api tu kasi api dia nampak besar)

 
 
 
 
punye la kuat angin smpai terpercik2 la api kt tangan aku cis!! paling seram baju tu la, kain crepe dh ler senang terbakar.. batik exclusive plak tuu ulang skalik lagik batik exclusivee.. (elehh baju 10tahun lepas ko nk bising2)
 
 
 
 haaa nampak? nampak?? nampak tulisan API BESAR tuh!???
 
 
 


5. Blogger bergambar baju raya yang dilekat penuh dengan sampul duit raya (lagi banyak sampul yg dilekat, lagi bagus)
 
kendian kak ma pon menyambung 'ape susah lekatlah kat baju suci, terang2 baju dia kecik terus penuh, dia xcakap kan kena pakai? dia suh amik gambar baju raya yg lekat penuh kan?'
 
haaa nampak? nampak betapa bijaknye kakak ipar aku??
 
 
baju raya suci - tema kau kunci cintaku didalam hatimu, sami pon bleh nampak 'love' kalu korg xnampak ahkak no komen ye


 kak ma suh amik gambo ketebalan sampul yg dilekat2 itu
 
TAPIIII...
 
bila kitorg BALIK RAYA (open house la org zaman skang sebut),
melihat kesedapan bebudak ini tido..
 
 

jangan cakap ahkak kejam yea..


 haa nampak? nampak?? ingat mak esah aje bleh bergaya dgn cardigan panjang?? ahkak pon ade tauuu!! sume kaler ade, siap ade yg ade hoodie lagik, kalu nk order kat ahkak bgtau aje anytime abis aku lekat (lekat ye bukat letak) secara senyap dan cekap hahahahahahhahahah dah suh ahkak improvise gini la jadiknye.. hahahha
 






Idea Chawana.


1. Blogger berpakaian baju raya songsang (lelaki pakai baju perempuan, perempuan pakai baju laki)


'i xnak la letak gambar nih, u amik xcantek, blur plak tuh' aku komplen kat papi

'abis u nk letak gambar ape?'
 
 
 
bapak ku di malam raya



kahkahkahkahkahkah!

 
haa nampak? nampakk? aku xtahan nak gelak kahkahkahakhakahkahkah

mak jemah mmg pandai improvise tauuu!! kahkahkahkahkahkah!



 
2. Blogger hias kenderaan korang bertemakan raya, dan bawa kereta korang berjalan-jalan dengan hiasan tersebut (lagi meriah hiasan lagi byk markah huhuhuh)
 

hias kenderaan? terbaek smpai kad raya pon kuar tauu!
 
 
 
bawak jenjalan? meh sini ahkak nk bwk jalan.. hiyaarrghhh



 
haa nampak? nampak?? cemana nk tolak handbreak pon xturun.
nmpak gaya gambo kat parking aje laahhhh!
 
 
 
 
3. Blogger ambil gambar reflection diri sendiri (pakai baju raya) di mana2 tempat berkaitan, lagi luar biasa cara/kreativiti/tempat yg digunakan lagiiiiiiiiii bagus! (sila pikir di luar kotak)


setelah membongokkan diri mengambik gambo reflection kat dpn kedai nih..
 
 
'amik aje la dlm nih..' secara bersahaja papi mberikan cadangan..
 
 

demmit! bongoknye aku! bleh la laki aku biarkan aku kat luar cam al-bangang tadik!
punye lah byk cermin! cis cis cis!
 
 
 
haa nampak? nampakkk?? siap paperbag pon reflect skalik tulisannye
hahaha bangang lupe dok kelek aje mentang ade tangkai..
 
 
 
4. Blogger memakai baju raya dan bergambar bersama patung demo baju raya di pasar raya (pepandai la korang nak pose maut camne)
 
niatnye nk submit gambo nih
 
 
 memandangkan patung hush puppies nih pakai baju raya modern, napa baju raya? sbb aku amik gambo time raya! terpaksalah aku jadik patung ketiga kat sini..
 
haa nampak? nampakkk??? nampak tak ahkak kasik ciuman maut tuh?
 
tapii aku nk tambah lagik gambo.. cam tak aci la kan bgambo kt kedai sendirik.. meh kite tgk gambo nih plak..

haaaa nampak? nampakk? xcaya ahkak bgambo kt kedai lain?
 
haa ini masuk dlm mari meneka nanti.. kena teka kat mana kedai nihh hihihi
 
 
 
 
5. Blogger kibar bendera Malaysia sambil pakai baju raya di tempat yg tinggi (tiang lapu, atas pokok, apa2 yg tinggi, etc)
 
 
ekceli kitorg nk meriki bende lain, alih2 kat tempat nih ade plak menatang nih. sumpah aku xtau menara nih utk ape.. tp org dok tgh cat2 la tangga menara nih.. tinggi nye? cam tinggi condo lama kitorg la gamaknye. sumpah tinggi

amik gambo kat bawah dulu
 

ekceli aku larat smpat kt fisrt stop aje.. haha gile tinggi ketar2 lutut ahkak tau!
 
 
haaa nampak? nampakkk?? akak kibar bendera xyah pakai batang kayu hahahahha
sampai aku xdapat markah penuh siap!! (banyak la kau! gambo pon xcomplete haha)
 
 
 
 
okek sekian. good luck puh puh puihhh
(mak jemah jampi! mintak2 dapat teket masuk legoland!)

13 hottie:

Janggel / Rain said...

OMAIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Gambo kete berhias tu tak bleh blah!!! Siap ada seprah atas kete dengan kuih raya bagai! HAHAHAHAHAa
Cayalah kakak santek yang gigih!

Liz said...

aku tak dpt join tahun ni sebab tak sempat nak bergambar. good luck!

Anash said...

nak komen bannnnyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaakkk
nak gelak baaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyaaakkkkkkkkk

sah
kalah dah akak weh
hahah
gambar sume tak bleh blah...
dengan balang air atas bonet kereta?
dengan pose kedai fidafiss
carik kete lama sampaikan 2 bijik..overr..
naik menara??? nape la tak pikir..huhu
ishhh...nih katanya tak de mood nak buat???

Biqque said...

YA ALLAHHHHHHHHHHHH! SUMPAH AKU GELAK KEKEK2 GULING2 TAK BENTI OK! NI PALING LAWAK DLM SEJARAH LA!

1) keta tu mmg buruk sungguh! aku sukak!

2) bab pelita tu mmg cam haram! tergelak2 aku tgk ko baring! hahahaha!

3) cashier tu mmg dah bleh agak, sbb ko ada kedai! bonus sgt!

4) yg kat bomba tu api kecik hahaha!

5) baju anak2 jadi mangsa! hahaha tak aciiiii! tapi ye gak, improvise :D bagus!

6) baju bapak terbaek! siap pelikat! ko paksa bapak tanggal ke? haha!

7) keta ko sumpah meriah!!

8) kedai cina mana la ko masuk amik gambar tu?!

9) pose muncung maut betul lah! hahaha!

10) bapak tinggi menara tu! hahaha mati nak panjat!

pendek kata mmg best la sume! aku sukaaaaaaaaaaaa sgt!

retna yusof said...

ahahhahaha lawak arr Ely..

aha la tahun ni x dapat nak join.. x sempat gaya nyaaa..

pape pun, bak kata biqque tang ko terbaring tu mmg klakar arr :p

AINUL ARINA said...

@_@

pergh! sempoi giler akak. tabik2!

masMZ said...

wahhhhhhhh cayalahhhhhhhhhhh!!!! saya salutt springgggg

Ely Hasrul said...

line lembab lambat bayo bill punye pasal patu lappy nih asik nk off sesajek.. binawe sungguh xdpt nk tgk entry org nk reply sini pon xdpt cis..

yg penting aku tau part aku pakai baju bapak aku tuh dpt markah penuh hahahahha

MasZuber said...

tadi i tgk janggel punye,

then baru tgk kakak santek punye entry..

oh maiiii to biqque: dua2 orang nie kene menang!!!!!!

gambor ngan patung tuh mmg terbaik!!!

Dan Arif said...

hahaha... aku nampak kad raya aku pon ada kat atas keta tu!.. kesian la sami dgn suci kena jadi model paksaan ketika tido..

Dan Arif said...

hahaha... aku nampak kad raya aku pon ada kat atas keta tu!.. kesian la sami dgn suci kena jadi model paksaan ketika tido..

Biqque said...

CONGRATSSSSS! DPT NO. 3 KOOOO! STILL, DPT HADIAH OKKK!

GO HERE FOR RESULT : http://biqque.blogspot.com/2012/09/result-photo-challenge-balik-raya-2012.html

Biqque said...

GO HERE FOR PRIZES l http://biqque.blogspot.com/2012/09/prizes-photo-challenge-balik-raya-2012.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.