Klik Klik

Tuesday, January 25, 2011

Cite tahun lepas juga, time cuti sekolah aritu. Aku nak balik kampung. Balik hari aje. Memandangkan aku balik hari bekerja, tpaksa lah makcik drive sendiri. aku cam bese mmg malas nk drive lelagik sensorg. So aku heret sekalik Sami boy, papi ckp xpayah takut kacau. Dah alang2 sorg yg kacau aku heret sekalik Shasha, Jarish & Danish. Abang kata 'zuyin camne?' haaa Zuyin aka Si Bibir Merah tu xkuasa la Busu nak bawak yeee...

10 mins perjalanan aku dh nyesal, nyesal sbb dh ngantuk malas drive and malas nk layan bebudak yg hyper tuh ahhaha.. smpai shah alam amik Danish sempat si Danish 'busu singgah umah nenek jap, nak amik psp' hak elenn mmg tu aje la keje ko Danish. Perjalanan pulang tidak la memenatkan sgt sbnrnye, lelagik dh pesan kat Mak masak itu ini hahahaha.. 
Sampai rumah mak dh tjerit2 cucu dia balik secara pukal. 'Bibir merah mana?' tnya mak.. cess.. setelah cucu2 mbah wedok menyepahkan rumah, busu pula sudah kekenyangan makan dgn byknye haha.. tiba lah masa untuk pulang. Lebih2 lagik kena amik Papi kt opis dlm kul 5pm. Wajib lah Busu balik cepat nk elak jamm.

Otw balik Busu rasa spt nak buat satu pusingan ketapi naik ke bukit melawati tetapi Sami boy tdo pulak dlm kete 'ala busu.. please..' rayu shasha, time nih aku dh melepasi entrance bukit alih2 xjauh pastuh sami bukak mata.. ermm buat pusingan u secara selamat dan nk survey la itu ketapi tapi rope2nye dh takdek perkhidmatan ketapi or xtau la on weekends aje ke ape kan.. laju lah naik ke bukit 
Penuh kete kat atas bukit maklumla cuti sekolah, siap ade tourist lagik, suka mat and minah slaeh tu kasik monyet makan, ntah2 uncle india tu charge aku rega dorg kot haha.. dan cuaca pula walaupon dlm pukul 2pm menunjukkan keredupan yg luar biasa, 'busu! busu! nak bagi monkey makan!!! pleaseeee!!!' terjerit2 anak buah (tapi aku agak pasti Jarish xbersuara sgt time nih haha dia penakut)

Tarik napas lah juga busu mengeluarkan duit membeli sayuran aka ubi keledek nk bagi kat sang kera. 'apa? RM5 mcm ini?' aku buat2 over bertanya, ape taknye harga dh mcm beli sekampit ubi tapi kuantiti nye alaaahaii sebungkus kecik aje..


 kat atas Bukit Melawati nih ada meriam, tmpt nih dulu port untuk kapal2 masuk, so ade la menara tinjau and rumah api. selain tuh ade makam diraja cuma xtau la raja zaman bila, xingat hehe. Sekarang tmpt nih famous la untuk tourist bagi monyet makan hehe, budak muda mudi bertenet dan juga paling penting tempat tgk anak bulan



time sonok kasik makan, mmg kitorg bernasib baik la tetiba aku rasa cam nk berundur and suh Danish ikut sekalik, aku xbape suka monyet2 nih ekceli sbb selain long silver monkey ade kera yg kaler coklat sket suka sgt la merampas makanan, aku mmg xadvise la bebudak pegang makanan byk2 then xdek org supervise bahaya.  2 tapak berundur aje tetiba 'haaaaaaaaaaaaa kencinggggggg' terjerit2 la aku kt situ cis.. sekor monyet kt atas sudah kencing, xsmpai seminit kawan dia plak kencing lagik huk aloh seb beik xkena kt kitorg hahaha


 tgk muka si Jarish, muka takut dan mmg takut pon! xberani langsung nk bg monyet makan, smpai Sami bleh ckp 'mami, abang takut, sami xtakut..' hahahha
 nak kena simpan gambo nih lagik 20tahun kena tunjuk hahahha


kesimpulannye kitorg mmg bergembira hari tu dan aku percaya aku mmg busu yg baik hahahhahaha...

0 hottie:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.