Klik Klik

Saturday, February 5, 2011

Hari yg ditunggu telah tiba. Bangun pagi seperti biasa. Baru nk start mandi call Bapak, katanye dh nk smpai. Alamak! Mcm biasa Sami dijadikan alasan, tapi mmg betol pon, baik Sami maupon Papi mmg agak lambattt sket hehe

Memandangkan Bapak nak balik cepat, kitorg terus aje gerak ke Dewan Seri Perkasa kat Tmn Maluri. Memandangkan Papi baru lepas buat ACL, Bapak pon kaki xberapa kuat, Mak takde lesen, Sami xcukup tinggi, aku lah kena drive. Tepat kul 12.15tghari kitorg pon sampai..



Iye, aku mmg buat lawak. Takde la lapar sgt (cover) tapi mmg tiada intro utk mengambil gambar dewan, pelamin oh tidak, elly tiada pelamin di dewan tapi ade meja makan pengantin yg santek, gambo Mak Elly gambo Uni yg menyambut tetamu pon aku xamik hahahah. Teruk ok!

Dan memandangkan sista yg lain dtg lambat or dorg plan dtg kul 2pm (plan xajak pong :P) aku nk balik dulu anto Mak & Bapak balik. Salam dgn Mak Elly dan meninggalkn pesanan kat Uni yg menyatakan aku akan kembali terus kitorg keluar

'skin dtg mlm nih' jemput Uni
'ade ape?' tanya aku pelik
'cam bese lah, bukak hadiah mcm dulu..' terang Uni
time ni aku termalu sendirik sbb time Uni kawin dulu aku ade ke menyebok time dia bukak hadiah? hahahah mmg xtau malu hahhaha

Tapi ade pulak dugaan lain yg muncul, secara tiba2 tidak disangka kete Bapak xleh start. Start2 hidup patu mati. Bapak terus la suspect pump minyak yg dia baru tuka 2 kali pulak tu dlm masa 3 bulan. Alahai dh la kt mesjid, org dh start ramai pg kenduri and nk tunggu zohor, Sami pulak nk pee sebok nk g toilet walhal pakai diaper. alamak cmne nih?




Sami & Papi kepanasan, aku terpaksa buat2 cool sbb hanya aku saja lah yg dorg harapkan. Dipendekkan cite, setelah azan zohor berkumandang, tiada makenik mahupon rakan yg dpt memberikan bantuan, Sami pula menegaskan tidak mahu kencing kat diaper, akhirnya aku try gak start kete utk kesekian kalinye, sekalik.. dua kalik.. broom broomm hidup!! haha tergelak2 time nih.

Terus menuju ke Bukit dan Bapak insist nk isi minyak walaupon minyak kete byk lagik. Tanpa mematikan enjin kete pengisian diteruskan tapi tanpa disangka, mati lagik kete haha. Kali ini aku dgn gaya ayu meneruskan catwalk ke bawah Bukit mencarik makenik sambil membawa Sami bersama, oh sungguh bergaya kalu korg dpt bayangkan


Mungkin rezeki atau tuah makenik, belum dpt berbuat ape2 buleh pula kete dihidupkan. Alhamdulillah. Setelah mengharungi segala halangan sampai berpeluh2, kitorg menuju kembali ke Dewan persandingan kerana tidak lengkap rasenye jika tidak berjumpa dgn pengantin.

Sampai kat dewan, jam menunjukkan pukul 4.15pm. tetamu sume sudah pulang. tinggal saudara mara sebok mengambil gambar smbil bergelak ketawa. Sami time nih dh tdo tak sedar2.

'lambat kak skin sampai?' 'dah makan?' tanya Adil muskil (cmne eja?)
'helo, akak yg bukak dewan tau.. Adil yg dtg lambat' hehe
'Adil datang dgn akak tadi...' ooo ropenye Adil driver pengantin




 Selamat Pengantin Baru!
kiss kiss

0 hottie:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.