Klik Klik

Friday, April 2, 2010

'Sabar.. jaga orang sakit dapat pahala..'

Bukan nak mengeluh kena jaga Papi dan Sami. Tapi geram tak kalu tak cukup tido xcukup mkn keje xberenti patu BERAT TAK TURUN2????

Adoiii tak tau nk gelak ke nk marah

Balik nih nak mintak ampun la kat Papi.. then esok nk balik kampung nk mintak ampun kat Mak pulak. Patu tidak dilupe semayang taubat. Allah marah kat aku ke?? Orang kata kalu byk dugaan tu Allah sayang, kalu sakit Allah nk kasik kurang dosa, lagikpon Allah takkan kasik dugaan kat org yg xleh nk handle dugaan tu?

Dugaan

1. Papi & Sami sakit
2. Gaji xdapat lagik, sumber kewangan mmg terhad.
3. Boss asik carik pasal sbb aku asik cuti
4. Bisnes tak bape besh sbb terlepas satu peluang keemasan (tapi aku xdek le terkilan ke ape sbb pasal rezeki nih insya allah kalu usaha betol2 bleh berjaya)
5. Time management masih xdpt nk diselarikan (nih mmg terkilan, sampai nk update blog pong xsempat)
6. Berat tak turun2 (ciss)

Kelebihan

1. Sebab Papi & Sami xbape sihat so byk time spend utk dorg, gile besh baring2 tgk tv sama2, sediakan makan, mandikan dorg, pakaikn baju semuanya lah. selama nih xdek le nk jaga Papi cm gitu, pandai2 lah pakai baju sdr haha
2. Walaupon sumber kewangan terhad sbb xdpt nk bayo expenses lagik, makan pakai masih cukup and claim breakfast pack blum kutip lagik (nk kutip duit pong malas xsempat)
3. Boss tersedar sdr dan dh ok balik sbb aku buat bodo ngan perangai dia. Baru dia sedar bila dh ade org buat acc keje aku yg pending sume settle
4. Terlepas satu peluang tadik sbb time mmber nk amik order (tender) aku tgh kat spital dan xangkat phone TETAPI ade 2 potential bisnes coming. Dan Dan la plak neighbour sblh umah ade restoren (aku tau la dorg nih kaya) suka la plak kat nasik lemak (byk kali gak la nk buat delivery kena tahan dulu ngan dorg) and katanye nk amik morning orders for restoren dia.. wahhh jap lagik aku nk forward proposal then lepas aje event aritu dpt la gak sales lein
5. Walaupon masih xpandai bahagi masa, Sami suka gak teman pagi2 buat breakfast sambil tgk kartun. petama kali lah aku nk ucap terima kasih kat channel 611
6. Berat tak turun tapi PAPI SUKA!

Sekian

6 hottie:

Fiza Rahman said...

Isteri mithali sungguh kawan aku sorang nih, siap mandikan suami lagi, bagus² (^_^). Sami pon good boy, teman mummy bungkus nasi lemak pepagi (^_^).

Walaupon berat ko tak turun, tapi ko nampak kurus lah ely, ko berat tulang agaknya...ahaks...Bertambah murah rezeki ko kan, alhamdulillah ☺☺☺

Masayu Ahmad said...

ely,

tulis ya semua sekali cabran ini

nanti saya guna pakai untuk 'projek seterusnya'

projek first yang tulis persediaan dulu, sudah saya masukkan dalam salah satu projek penulisan pertama saya (dalam q lagi nak publish, insya-allah sgt membantu bisnes ely masa hadapan)

so ada lagi yang menyusul

sehinggalah ely sukses buat sepenuh masa sepenuh rumah

saya berterusan ni, tengok ely dari jauh- teruskan, teruskan

apapun cabaran, terima sahaja ok,

itu sangat penting bila sudah sepenuh masa kelak, berganda2 cabaran

go!go!go!fight!fight!fight!

Ely Hasrul said...

thanks fiza.. esok aku pas botol tupperware ko..byk nk cite :P

mas.. haha segan la pulak nk list cabaran sbb takde le mencabar sgt. insya allah nnti sy listkn hehe

Rozy said...

ciss dahhh kurus cekeding ada hati lagik tu ko nak turun berat badan...
kalau aku ni len rr...

semua tu dugaan tuk jadikan ko lebih kuat macam badang.. hehehhehehe.. jangan badan ko nek cam badang dahler..

Ely Hasrul said...

bukan pe rozy.. ade suar aku dh ketat kat bontot wakakakakaka.. ko mana leh turun.. tgh berisi :P

Drama Mama said...

haloooo! awak dah kurus ye, sila jgn complain gitu sebab i naik jeles. i gemokkksss! uwaaaaaaaaaaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.