Klik Klik

Friday, November 6, 2009

sami tgh duduk atas meja smbil menjatuhkn sesuatu dan 'ayokkk pa pe bwatttt' (haiyok sapa buat) elelele bleh plak gitu. tu blum tgk muka dia yg penuh kaler biru hilighter dia amik kat meja pc. haisehh

okek korg bengang tak bila amik anak kat nurseri tgk pipi ade bekas gigit, complete set gigi susu kat pipi dia. eeeeeiii!!

'sapa gigit nih ayang?' tanya aku buat2 cool
'sha gigit' jawab sami hepi

arisha aka sha nih partner in crime sami. umur beza sebulan aje.

'ayang buat ape kat sha?' beza la aku dibesarkan dgn salahkn anak sdr dulu baru anak org lein

dan sami tersengih2

time tu teacher azie yg ade, aku mls nk tnya byk sbb teacher azie nih kadang sume xtau sambil tersengih2. masuk kete aku dh hangin2. geram. contemplating nk kol teacher maria (owner) or tnya teacher sarah (fav teacher sami).

last2 after susu sami n pam, aku tepon kakak. aku ngadu sbb aku tau mende nih tak kemana. korg nak buat ape pon? bleh buat ape sgt la kan. tp kakak ckp just ckp kt teacher utk kesedapan ati kite.

aku melebeh? oh tidak. ini adelah kali KEDUA sami digigit oleh sha. petama2 kat tgn. luka ok. ade bekasnye kecik aje tp smpai skang la aku sakit mata gak tgk bekas tuh. so pas pam susu aku tepon teacher sarah aje. xmo la kecoh sgt. dulu time teacher mana ntah buang ebm sami aku mmg direct sound and complaint ke teacher maria. ini takat budak2 nye perangai kite selidik dulu.

aku tnya teacher sara, cmne sami skang, sbb kitorg dh sedia maklum yg sami agak noti skang. patu aku tnya sapa yg jaga. teacher sara ckp pagi sami masuk kelas, teacher sekian2 yg jaga. ptg masuk kelas gak tp teacher iman yg jaga.

patu aku tnya sami ade ke pukul2, push2 or gigit2 budak. terus teacher sara ckp 'dia kena gigit kan kak kat pipi arinih' haaa mmg la. aku ckp dh dua kali aku cam bengang ar. patu teacher sara cite yg sami ngan sha nih baik tapi suka berebut barang. kalu gaduh2 tu tarik baju la bagai. tapi xdek le sessi pukul memukul. cuma sha suka geram. so dia suka gigit sami kadang2. grrrrrrr. ekceli aku mmg tau sha ngan sami nih saling berebut barang even berebut teacher. tapi kalu asik awak aje yg kena gigit bengkek la aku nih kan....

patu teacher sara pon ckp.. sha tu dia kalu kena marah dia tahu, takut dan diam. tapi sami kalu kena marah sengih, buat bodo dan berlalu pegi. hahaha tu mmg sami. aku pon ckp la.. aku cuma nk tau la ade ke sami buat perangai kat sana smpai kena gigit2 nih. kalu sha pon bukan la jenis gitu xpe la.. cuma tlg tgk2 kan aje la pas nih.

teacher sara pon mintak maap. ye la aku nk marah sapa pon. xkan nk marah sha yg kecik lagik comel tuh. tapi gigi dia lagik penuh dari sami.. berdarah la ati aku tgk pipi sami mlm nih.. tgh aku menaip nih sami berusaha nak panjat naik atas meja pc nih sambil merengek.. 'teacher.. teacher.. turun' (maksud dia mami nak naik)

haihhhhhh bila la nk ilang panggil aku teacher nih.. patu bile la nak sedar yg naik tu naikkkk.. turun tu turunnn...

zzzzzz

7 hottie:

Biqque said...

ya Allahhhhhhhhhhhh dia panggil ko teacher keeeeeeeee...kahkahkahkah! adeh...jgn tetiba dia panggil aku mbah sudah...

cintaKusayangMu said...

adoi...klu ku la agknye mmg ku hangin tahap tsunami dh tu..ku ni mmg bkn penyabar..ku ni mmg cpt melenting...mu kiranye sabar la tu...
ksian anku sami...huhuh..aunty sedey la bila tau sami kena buli ngn sha tu..nnt ye...aunty qis babapr dia ye...hehehe

Ely Hasrul said...

biqq: ahhahah minggu nih mmg tiap ari dia panggil kitorg teacher.. tapi kjalu kat nurseri dia panggil teacher dia nama aje bleh? hahaha kadang kan dia 'babai sara' sambil babai teacher sara ya allahhhh

qis: tu ah rasa cam nk ckp aje kat bapak sha tuh, sbb kitorg xpenah nampak mak dia.. asik la bapak dia yg anto amik.. tgh tahan sabo la nih...

Anonymous said...

hahaha...anak cousin i lepas masuk taska, semua ladies dia panggil teacher termasuk mak dia..nasib aa..dia absorb satu info, dia lupa info lama kot?

ish...sammy nak soh miya belasah sha ke? nnt auntie suh miya debik sha ok?

Liz said...

beb, sha tu perempuan kan? sami x balas blk ke? i mean, bkn la nak ajar anak buat jahat gak tp kalau sami berani lawan, maybe sha pun takut kot. tp bagus sami x melawan gak. nmpk la mak bapak didik dia bagus sbb dia jaga perangai.

aku aritu tgk kat lengan anak aku, mcm ada kesan merah. xtau kesan apa. tp malas nak ty cikgu dia. pg nie aku nampak sorang cikgu (tp bkn cikgu anak aku la) simpan kuku panjang. kuku lain pendek tp boleh satu jari tu dia simpan panjang. mak aii. silap2 mau kena cakar. harus aku report nie.

Fiza Rahman said...

Sian sami kena gigit. Iman pon pernah kena ely, kena gigit sampai lebam + biru² tu, masih bertanda lagi sampai skang.

Ok lah tu sami panggil ko teacher, dari aku ni..jot oh jot..hangin aku.

Ely Hasrul said...

ija: skang kitorg notice.. teacher tu kadang2 bukan dia panggil kitorg tapi ade lah ayat dia.. cam dia dtg kat i.. mami.. suddenly teacher susu..aik.. ahhahah

liz: tu la aku tnya sami byk kali.. dia ade gigit si sha tu ke.. patu dia asik la ulang2 'sha.. gigit sha..' cam ayat suh gigit aje.. haijhhh

fiza: aku smpai skang xpaham mana dia dpt jot tuh kahakjahkahkahkah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.