Klik Klik

Friday, September 7, 2007

Ada gossip nk bagitau

Ada sorang sedara aku nih. Semulajadik keras kepala. Dia nih muda2 dulu kategori hensem gak la rupe paras. Makin dh tua nih ala2 tembam gitu tapi aku dr dulu.. dh tau perangai dia.. mmg tak berapa dgn dia nih.

Umur dia nih.. aku rasa dlm 32 or 33. Aku nyiampahnye dia nih, dia mempunyai perangai tipikal 'jerk' tau dak. Hehehehe. Dia nih jantan jenis 'laki buleh buat ape aje, pompan xbuleh'. Walaupon bagai manapon dia mengotakan ckp nye itu. Dia mmg suka la pompan yg org kata wanita melayu terakhir yg lemah lembut budi bahasa gitu. Dan biasanye, gadis dlm kategori ini, rupa parasnya kite bayangkn jelita mcm puteri gunung ledang tetapi pilihannya agak plain. Manis! Ha manis la pilihannya tap nak ckp jelita mcm artist u idak la. Dan pada aku lebih mndtgkn nyiampah aku sbb kadang aku nmpak dia layan mcm sampah. Ye la dh minah gtu berbudi bahse, ko xkawin lagik pon ko dh suruh buat itu ini. Asal keluarga ko buat party ape keg f ko dtg tlg la dr mula smpai abis.

Ha citenye bermula 5thn lps. Stlh tuko gf mcm lari berganti2 tu, dia nih bercinta la ngan sorg gadis nih. Gadis nih belaja lagik, mamat nih plak baru abis blaja. Cinta sakannnnn. Patu dia keje jadik jadik MAS nye Cabin Crew & nk tunang. Yg lawaknye ibu gadis nih xrestu sgt, ye la.. anak gadisnye xabis blajar. Buat diploma kot patu suh tunggu abis dulu. Gadis tu plak dh degil cinta abis nk tunang gak siap ugut nk lari sume. Alih2 tunang. Ha amik ko 8k dimintaknye. Xkesah la aku suka gadis tu. Mmg lembah lembut budi bahse pandai mngambil ati sume. Cuma mak dia mmg suka mngongkong.

Dah tunang, si gadis pon abiskan studynye tu n keje. Mamat nih plak dpt gak la tuko keje 2-3 kali & akhirnya buat bisnes yg mmg sukses la aku ckp. Paling sikit sminggu dpt 6k. hambik ko. Dgn perangai dia aku xminat tahap belagak dia jgn ckp la. Hari, minggu, bulan & tahun ditunggu akhirnya tiba. Pas aku kawin, dorg nk kawin 25.8.2007. sume dh get ready, mamat nih siap renovate la umah mak dia bla2 bli brg sume. Baju utk keluarga sume mak dia dh bli, kos jgn ckp la ek.
Alih2 awal bln 8 ckp kt mak dia nk tangguh. Erk? Dgn alasan si gadis nih mengongkong & mak gadis nih xbape suka kat dia dulu. Haiiiii dh tunang dekat 3 thn… dh bcinta dekat 5 thn baru skang nk ckp????? Aku ngan sedara lein dh agak. Kompom ko ade gf lain!! Mngaku aje laaaa…..

Si gadis nih pulak buleh ikut aje ckp mamat nih kata nk pospon. Ape kes? Ko nih xreti nk luahkan ati perasaan ko ke? Mamat nih xmo ckp sbb lain last2 bile dipaksa teruskan oleh keluarganya dia ngaku ade gf lain. Boleh?

Aku xkesah dia ade gf lain. Masalahnye mana pegi kejantanan ko tu???? Ko ade pompan lain ko ngaku aje la kat tunang ko!!! Yg ko nk bg mcm2 alasan xmo kawin tu napa??? Mcm cilaka!!!! Dipendekkan cite. Majlis kawin itu dibatalkan. Gadis tu terima aje dgn hati yg kechiwa dgn duit hantaran 8k tu dia simpan la. Mamat tu xkesah byk duit la katakan. Patu dan dan tu la gatai nk kawin. 25.8.07 tu dia suh mak dia officially cancel wedding n next week nye suh pg merisik.

Huk aloh.. kalu iye pon nk buat malu kt muka mak pak ko tu.. man man la….

Aku? Aku simpati dgn situasi gadis tu. tapi kalu aku ade peluang aku nk ckp kt gadis tu 'MAMAT BODOH NIH XDESERVE KO YG BAIK NIH LAAA'

p/s – gf baru mamat nih dia baru kenal 8 bln. Budak opis dia & yg beshnye minah nih selalu 'membantu' gadis nih dlm persiapan perkahwinan. Last2 ko amik bakal pengantin laki tu hehehehe patu nmpak sgt la mamat nih buat preparation nk kawin dgn plan akan menukar bakal pengantin pompan.

0 hottie:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Klik

Foot Print

 
Copyright (c) 2010 This Is Our La La Land. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.